JÁTÉKRA FEL!

Csordás Enikő: KÖRFOGÓ

  1. A játék neve, címe: KÖRFOGÓ
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra figyelés, együttműködés fejlesztése, csapatépítés, megmozgatni, az aktívabb gyerekeket, kikapcsolódás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csak a nyitott kapun szabad átszaladni
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játék csak akkor igényel kellékeket, ha az évszaknak/ünnepkörnek megfelelően átalakítjuk a kerettörténetet. Pl. Télen: Mikulás fogócskázhat a Krampusszal, mert a Krampusz huncut volt, a jó gyerekek csizmájába is tett virgácsot. Mikulás el akarja kapni a huncut Krampuszt. – ekkor szükség van Mikulás sapkára. Tavasszal: Nyuszi fogócskázhat a kiscsibével – Kiscsibe eldugta a nyuszi elől a csokitojásokat. Nyuszi azt szeretné, hogy kiscsibe elárulja a tojások rejtekhelyét, ezért kiscsibe után fut. - nyuszifülre van szükség és esetleg csokitojásokat lehet elrejteni. Ha nyuszi elkapta kiscsibét, megkaphatja a csokiját.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Motiváció a játékhoz
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy a gyerekek által kedvelt, általuk választott játék eljátszása ráhangolódásképpen. Az első két embert kiválaszthatjuk a Szurkoló játékkal.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Alkossunk egy nagy kört!
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy szemtelen légy folyton zavarja döngicsélésével a körben állókat. A bosszantó legyet a béka el akarja kapni. A légy ki-be röpköd a körből/körbe, a béka üldözi őt. A körben állóknak az a feladatuk, hogy a kezük fölemelésével, lecsapásával meghatározzák a légy/béka útját. Segíthetik is, gátolhatják is a fogócskát. Fontos, hogy mindenki erősen fogja meg a párja kezét! Ki szeretne béka lenni? – a béka a körön kívülre áll. Ki szeretne légy lenni? – a légy a körön belül döngicsél. A kört alkotók megfogják egymás kezét. A körben állók a kezükkel kaput tartanak, vagy lecsukják a kaput. Csak a nyitott kapun mehetnek át a fogócskázó játékosok. A kiválasztott 2 játékos a körből ki-be szaladva fogócskázik. Fontos! Csak a kör körül, vagy körben mehet a játék. Elszaladni nem szabad. Ha elkapta a béka a legyet, 2 új önkéntes játékost választanak, aki még nem játszott. Kezdődhet a játék!
  18. A játék lezárása: Amikor már mindenki játszott a fogócskázó szerepben, vagy már nem szeretne senki, értékelem az együttműködést, lezárom a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesen figyeltetek egymásra! Kérlek benneteket, hogy más alkalmakkor ilyen szépen működjetek együtt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az évszaknak/ünnepkörnek megfelelően átalakíthattjuk a kerettörténetet. Pl. Télen: Mikulás fogócskázhat a Krampusszal, mert a Krampusz huncut volt, a jó gyerekek csizmájába is tett virgácsot. Mikulás el akarja kapni a huncut Krampuszt. – ekkor szükség van Mikulás sapkára. Tavasszal: Nyuszi fogócskázhat a kiscsibével – Kiscsibe eldugta a nyuszi elől a csokitojásokat. Nyuszi azt szeretné, hogy kiscsibe elárulja a tojások rejtekhelyét, ezért kiscsibe után fut. - nyuszifülre van szükség és esetleg csokitojásokat lehet elrejteni. Ha nyuszi elkapta kiscsibét, megkaphatja a csokiját. Ősszel: A vadludak délre repülnek. Egy társuk lemaradt, akit el akar kapni a róka. az egyes játékok előtt körbejárva énekelhető pl. Mikulásdal, vagy mondható locsolóvers, vagy Énekelhető a heten vannak a mi ludaink dal. A dal végeztével indulhat a fogócska.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet, hogy minden körben álló fogja meg a párja kezét! A béka és a légy szerepében játszó játékosok a körben és a kör mellett fogócskázhatnak csak. Nem szabad elszaladniuk a körtől.
  22. Egyéb/megjegyzés: A fotókat e-mailben küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csordás Enikő
  25.  
  26.