JÁTÉKRA FEL!

A távoktató programcsomag: tanulási útmutató, tanulási egységek, résztvevői ütemterv, résztvevői szolgáltatások rendszere

Kérdésed van?

Kérlek nézd végig az alábbi témákat és ha megtaláltad a téged érdeklőd, akkor egyszerűen csak kattints rá!

Akkreditációs és általános adatok

A képzés magyarországi akkreditációjáról:

A képzés neve: Játékra fel! - A játék alkalmazása az oktatásban és nevelésben (online képzés) – www.jatekrafel.hu

Az Oktatásért felelős miniszter által elfogadva

A képzés elvégzését követően a tanúsítványon feltüntetett akkreditált órák száma: 60

A továbbképzés alapítási engedély száma: 928/10/2019

A továbbképzés indítási nyilvántartási száma: R/2942/2020

Adatszolgáltatás reg. sz. D/4671/2020

A továbbképzés szervezhetőségének befejező dátuma:  2024.12.17.

Az alapítási engedély érvényességének vége: 2025.01.01.

További részletek és a képzés hivatalos engedélye a www.pedakkred.oh.gov.hu oldalon tekinthetőek meg (ha a linkre kattintasz, akkor új oldalon fognak megnyílni a képzésre vonatkozó adatok).

Más országokban nincs akkreditálva a képzés!

A képzés általános adatai:

A továbbképzés hossza/időtartama és tanulási időszükséglete:

  • A továbbképzés tanulási időszükséglete órában: kb. 60 óra
  • A továbbképzés hossza/időtartama –hetekben: minimum 5 hét (de a haladás sebessége, saját igények szerint növelhető)

Jelentkezési határidő: Nincs (folyamatos jelentkezés és részvétel)

A képzés helyszíne: online (saját számítógép előtt)

A képzést tartó személy: A képzést egy intelligens online automata rendszer vezérli, de minden levélre én (Besnyi Szabolcs) vagy a munkatársaim személyesen válaszolunk. Előre elkészített előadások (Besnyi Szabolcs)

Lesz-e személyes találkozás a képzés alatt?

Nem, a képzés teljes egészében online felületen zajlik!

A képzés költségei

Az oldalon feltüntetett részvételi díjon felül egyetlen postaköltség díja terheli a magyarországi pedagógusokat (a felnőttképzési szerződést kell a 6-ik lecke után postai úton visszaküldeni, hagyományos postai levélként). Ezen felül semmilyen más költség nem terheli a résztvevőket!
Más országok esetén és a magyarországi, más területen dolgozó jelentkezők esetén, nem akkreditált a képzés és nem kell papíralapú szerződést kötni, ezért nincs ez a költség sem.

Hogyan iratkozhatok be a fizetős képzésre?

Első lépésként a www.jatekrafel.hu oldalon iratkozz be az ingyenes képzésre. Így az első 4 lecke alatt kockázat nélkül kipróbálhatod, hogy tetszik-e Neked a képzés. És ha igen, akkor minden lecke videója mellett ott lesz (jobb oldalon) egy űrlap, aminek a kitöltésével jelentkezhetsz a képzésre.

Fizetheti a képzésemet részben vagy teljes egészében az intézmény, egy szervezet, a Klik, a barátom, a párom?

Igen, fizetheti! Ami viszont fontos, hogy ha a teljes összeget más fizeti, akkor az ő adatait add meg a fizetős képzésre való jelentkezéskor a számlázási adatoknál. Ha ez már megtörtént, akkor pedig arra kérlek, hogy a lehető leggyorsabban írd meg az új számlázási címet.

Ha a képzés díjának csak egy részét fizeti más, akkor a saját számlázási adataidat add meg a teljes képzésre való jelentkezéskor. Ezt követően kapni fogsz egy díjbekérőt a saját nevedre, a teljes összegről. Viszont csak annyit kell utalnod, amennyi a rád eső rész. Egy válasz levélben pedig írd meg, hogy ki fogja utalni a fennmaradó összeget. Az ehhez szükséges adatok: az intézmény neve, az intézmény címe, az intézmény adószáma, bármi más, amit szeretnél, hogy szerepeljen a számlán. Ezt követően pedig küldeni fogunk egy újabb díjbekérőt az intézmény adataival. A képzést viszont csak akkor kezdheted el, amikor mindkét összeg megérkezik.

Mikor és milyen számlát fogok kapni?

Előzetesen csak díjbekérőt tudunk küldeni. A számlát pedig utólag, az összeg beérkezését követően küldjük elektronikus formában. Ha ez nem felel meg neked, akkor ajánlom a többi képzéseimet, ahol testre szabottan tudunk igazodni az igényeidhez. Ezekről bővebb információt a www.pedagoguskepzo.hu honlapon találsz.

Az online képzés esetében akkor sem tudunk másképpen eljárni, ha az intézménynek, vagy Neked nem felel meg ez a megoldás. Ez a képzés pont ezért lehet ennyire olcsó, mert nagyon sok folyamat automatizálva van benne. Többek között a számlakiállítás is.

Jelentkezés feltételei (CSAK a Magyarországon akkreditált tanúsítvány kiállításához szükséges.)

A képzést bárki elvégezheti ezek hiányában is, de ez esetben nem kaphat Magyarországon érvényes akkreditált tanúsítványt)

  • Végzettség: egyetem és/vagy főiskola
  • Szak: bármely
  • Szakképzettség: pedagógus
  • Megelőző szakmai gyakorlat: nem szükséges
  • Egyéb jelentkezési feltétel: nincs
A képzés elvégzésének és a tanúsítvány kiállításának feltétele és módja
  • a képzés 100%-án való részvétel
  • a képzés zárásaként egy játék levezetése, annak dokumentálása és beküldése a megadott határidőre.
  • egy játékleírás elkészítése és határidőre történő beküldése, amely a továbbképzés elvégzését követő 30. nap.

A tanúsítványt a képzés elvégzése után küldjük ki postai úton! Ennek a díját a képzés szervezője vállalja.

A tanúsítvány kiállításának feltétele a teljes képzés elvégzése, a felnőttképzési szerződés visszaküldése (a 6-ik lecke után), és a gyakorlati foglalkozás megvalósítása és annak dokumentálása.

A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények: A hallgatóknak a képzés során olyan ismereteik, jártasságaik, készségeik fejlődnek, melyek használatával tudják a játékot, mint pedagógiai eszközt nevelési és oktatási céljaik szolgálatába állítani. Ismerik és értik a játék helyét és szerepét az egyén és a csoport fejlesztésében. Jártasak a helyzetnek és céljaiknak megfelelő játék kiválasztásában. Ismerik egy játékos foglalkozás megtervezésének, levezetésének, értékelésének lépéseit. Ismerik a játékos foglalkozás leírásának, dokumentálásának elemeit. Módszertani ismeretek birtokában képesek arra, hogy saját maguk találjanak ki új játékokat, illetve a már megismerteket továbbfejlesszék, módosítsák.

A továbbképzésen elsajátítottak záró ellenőrzési módjának megnevezése, leírása, valamint az értékelés szempontjainak meghatározása:

  • Záródolgozat: Egy a képzésben megismert, vagy általuk kitalált/átalakított játék megvalósítása (előkészítése, levezetése, értékelése),
  • annak vizuális eszközökkel (fényképezőgép, videofelvétel) történő dokumentálása, beküldése, valamint
  • egy játékleírás készítése, beküldése. A játékleírás egy az alapító által kifejlesztett, és a résztvevő számára elküldött űrlap kitöltésének segítségével történik, mely tartalmazza a képzés során végigvett szempontokat.

Az értékelés szempontjai: A képzésen tanultak kreatív alkalmazása, a célnak való megfeleltetése. Ezek alapján a játék- vagy foglalkozás leírásakor a résztvevő:

  • pontosan meghatározza a játék pedagógiai célját
  • ismeri a játék jellegét
  • pontosan felméri a játékkal járó baleseti kockázatokat
  • ennek megfelelően képes a szükséges biztonsági óvintézkedések felismerésére, megtervezésére.
  • meghatározza a résztvevők életkorát
  • meghatározza a résztvevő csoport létszámát
  • meghatározza a játék helyszínét
  • meghatározza a játékhoz szükséges térigényt
  • meghatározza a szükséges eszköz és kellékigényt
  • felméri a játék előkészítéséhez szükséges feladatokat és az arra szánt időt
  • felméri a résztvevők bevonásának lehetőségeit
  • pontosan megtervezi a játék menetét: megnyitás, játékszabályok, a játék menete, a játék lezárása.
  • meghatározza a játék utáni értékelés, feldolgozás, jutalmazás feladatait
  • felméri a játék továbbfejlesztésének lehetőségeit
  • felméri a játékvezető speciális feladatait, ha erre szükség van.

A résztvevőnek az utolsó lecke elvégzését követően, legkésőbb 30 napon belül minden feltételt teljesíteni kell. Amennyiben az erre a célra készített űrlapon minden kérdésre megadja a választ, akkor a feltétel teljesítettnek tekinthető.

Egyéb formai követelmények (a tanulási egységekhez kötődő ellenőrző feladatokra valamint a záró ellenőrzésre/értékelésre vonatkozó formai elvárások, amelyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik)

  • A résztvevők hallgassák, illetve nézzék meg az egyes videó formátumú leckéket, illetve az azokhoz kapcsolódó játékokat. Ehhez online felületen, a honlapon keresztül kapnak hozzáférést.
  • A tizedik lecke után küldjék be egy általuk választott, vagy kitalált játék megadott szempontok szerinti leírását a konzulensnek.
  • A tizedik lecke után vezessenek le a gyakorlatban egy játékot, vagy játéksort.
  • Ezt dokumentálják kép vagy mozgókép formájában és küldjék el a konzulensnek.

A sikertelen teljesítés, programból való kimaradás, illetve visszalépés jogkövetkezményei:

  • Sikertelen teljesítés: lehetőség van a vizsga ismétlésére. Tanúsítványt csak sikeres vizsga letétele és a képzés befejezése után adható.
  • Programból való kimaradás: egy éven belül folytatható a képzés. Egy évet meghaladó távollét után a résztvevőt kizárásra kerül, de a képzés újra kezdhető. Tanúsítványt csak sikeres vizsga letétele után és a képzés befejezését követően adható.
  • Visszalépés: képzésből való kizárás

A távoktató továbbképzés megvalósításához szükséges tárgyi feltételek meghatározása

A továbbképzés kivitelezéséhez szükséges tárgyi alapfeltételek:

  • Az informatikai eszközökön és alapfeltételeken kívül nincs más tárgyi alapfeltétel. A résztvevő és az intézmény számára a kétoldalú kommunikációhoz szükséges eszközök (hírközlés, számítástechnika stb.): A kétoldalú kommunikáció megvalósulásához elektronikus levél fogadására és küldésére valamint média fájlokat lejátszani képes böngésző megjelenítésére alkalmas eszköz szükséges mind a program szervezője, mind annak résztvevője részéről. (pl. okostelefon, számítógép, hordozható számítógép, tablet, okos televízió, stb.) A tanítás-tanulás folyamatának megvalósításához szükséges (a programcsomag részét nem képező) informatikai és egyéb tárgyi alapfeltételek: A tanulási egységek megtekintéséhez, valamint a kétoldalú kommunikáció biztosításához mozgókép és hang lejátszására alkalmas, internetkapcsolattal rendelkező eszköz szükséges. (Számítógép, okostelefon, tablet stb.).
  • Az egyes leckékhez tartozó bemutatott játékok kipróbálásához szükséges eszközök a legtöbb esetben egy pedagógus eszköztárában eleve rendelkezésre állnak, vagy könnyen beszerezhetőek, esetleg helyettesíthetőek (pl. labdák, kártyák, plüssállatok, stb.)
  • A záró feladat teljesítésének dokumentálásához kép, vagy mozgókép és hang rögzítésére alkalmas eszköz szükséges. (fényképezőgép, videófelvevő)
  • Opcionálisan, amennyiben az egyes tanulási egységek mellékleteit a résztvevő nyomtatott formában kívánja megtekinteni, használni, úgy nyomtató eszközre is szükség van.

A résztvevőnek kell gondoskodnia a következő eszközökről:

  • a tanulási egységek megtekintéséhez, valamint a kétoldalú kommunikációhoz szükséges informatikai és tárgyi feltételekről
  • a bemutatott játékok kipróbálásához szükséges egyszerű eszközökről (labda, kártya, plüssállat, stb.)
  • a záró feladat megvalósításának rögzítéséhez szükséges tárgyi eszközről (fénykép vagy videó készítésére alkalmas eszköz)

Az alapító gondoskodik a következő eszközökről:

  • a képzés teljes tananyagának elérhetővé tételéhez szükséges informatikai eszközökről, és alapfeltételekről.

Az indító gondoskodik a következő eszközökről:

  • a kétoldalú kommunikációhoz szükséges informatikai és tárgyi alapfeltételekről.
Mi fog szerepelni a tanúsítványomon?

A tanúsítványodon minden adat rajta lesz, amivel igazolni tudod, hogy elvégezted ezt a 60 órás képzést.

Eddig még soha senkinek nem volt ezzel kapcsolatban problémája. Vagy ha mégis, akkor megoldottuk azt! De ha attól tartasz, hogy a tanúsítvány nem lesz megfelelő, akkor küldd vissza a kiküldéstől számított 2 hónapon belül és visszafizetem a képzés teljes árát!

Mennyi időm van megézni egy-egy leckét, és mikorra kell befejeznem a képzést?

Az ingyenes (próba) időszakban 4-5 napig elérhetőek a leckék. A teljes (fizetős) leckéknél viszont nincs korlát. Teljesen a saját időbeosztásod alapján haladhatsz a képzéssel.

A képzés befejezésére 1 év áll rendelkezésedre, de ha szeretnéd, akkor ezt is meg tudjuk hosszabbítani. Azonban ajánlom, hogy lényegesen gyorsabban haladj az anyagokkal. Az a tapasztalatom, hogy az esetek többségében, aki egyszer abba hagyja, az már nem fogja folytatni.

Milyen gyorsan fejezhetem be a képzést?

Miután megnézel egy leckét 3 napra rá küldöm a következőt. Amíg nem nézed meg addig nem fogok másik leckét küldeni. Így garantáltan nem fog feltorlódni a tananyag. Viszont rajtad is múlani fog az, hogy mikor fejezed be a képzést. Ha minden leckét azonnal megnézel, akkor kb. 36 nap alatt befejezheted.

Változott az email címem! Mit tegyek?

Mivel több embernek lehet azonos a teljes neve, ezért a rendszer az email címük alapján azonosítja be a képzés résztvevőit. Vagyis, ha egyszeriben egy másik email címet kezdesz el használni, akkor nem fogja tudni, hogy éppen melyik leckénél tartasz, milyen anyagokat küldtél be, mi az, ami téged érdekel!

A megoldás az, ha a rendszerben is megváltoztatod az emailcímedet és így minden addigi adatod az új emailcímedhez fog kapcsolódni. Ezzel zökkenőmentesen folytathatod a képzést.

Gyors segítségre van szükségem, milyen telefonszámot hívhatok?

Gyakran tréninget tartok, vagy éppen autóban ülök. Ezért a leggyorsabb megoldás ha emailt írsz! Várom a leveleidet (ide kattintva, akár azonnal is írhatsz). Igyekezni fogok a lehető leggyorsabban válaszolni rá!

Tanulási útmutató

A tanulási útmutató a tananyag szerves részét képezi, nem különül el.
A képzésre jelentkező résztvevő videófilm és írott (honlap, email) alapú tájékoztatást kap, mely az alábbi témákat érinti:
- a képzés célja,
- a képzés célcsoportjai,
- a képzés felépítése, ütemezése,
- a tananyag általános ismertetése,
- a képzés tanulási időszükséglete,
- a kétoldalú kommunikáció lehetőségei,
- a képzés elvégzésének feltételei, a záró ellenőrzés módja, az értékelés szempontjai,
- a képzés lezártát követő, további együttműködési lehetőségek bemutatása.

Ezen túl minden tanulási egység bevezetőjében ismertetésre kerül:
- az adott tanulási egység tartalma,
- az adott tanulási egység időszükséglete,
- a kapcsolódó gyakorlatok, mellékletek felsorolása, bemutatása,
- az adott egységhez bemutatott játékok felhasználására tett javaslatok.

Résztvevői ütemterv

A képzés elvégzésének időszükséglete rugalmasan alakul aszerint, hogy a képzésen résztvevő milyen ütemben halad az egyes tanulási egységeken keresztül. (Összesen 13 egység). Ez egyénenként teljesen eltérő lehet aszerint, hogy az egyes résztvevők napi, illetve heti szinten mennyi időt tudnak a képzésre szánni.
Optimális esetben a résztvevő három nap elteltével kapja meg e-mailben a hozzáférést a következő tanulási egységhez, amennyiben az előzőt a honlapon keresztül megtekintette. Vagyis minden tanulási egység feldolgozására minimum három nap áll rendelkezésére. Természetesen amennyiben több időre lenne szüksége, úgy hosszabban is elidőzhet az egyes új egységeknél. Ugyanakkor bármelyik korábbi leckét is bármikor újra megnézheti, átismételheti.
Amennyiben nem történt meg az adott tanulási egység videó formátumú megtekintése úgy e-mailben próbáljuk meg őt motiválni a továbbhaladásra, illetve felkínáljuk segítségünket, ha problémába ütközött, vagy elakadt.
Gyakorlati feladat beküldésére a tizedik leckét követően kerül sor. Ezen feladatok teljesítése képezi a képzés záró ellenőrzésének módját, egyúttal ez a tanúsítvány kiadásának feltétele is.
A feladatok teljesítésének nincs meghatározott ideje. Ebben az esetben is a kétoldalú kommunikáció lehetőségeivel élve próbáljuk meg segíteni a résztvevőt a feladatmegoldásban, motiválni a feladat elvégzésére, beküldésére.

A résztvevői szolgáltatások rendszere

A képzés iránt érdeklődő pedagógus az online rendszeren keresztül (www.jatekrafel.hu) jelentkezhet a képzésre.
A konzulens a rendszeren keresztül fogadja a jelentkezést és tájékoztatja a résztvevőt:
- a képzés felépítéséről, menetéről
- a tanulási időszükségletről
- a kétoldalú kommunikáció lehetőségeiről
- az ellenőrző feladatokról, és azok beküldésének módjáról
- a képzés értékelésének módjáról
- technikai információkról (az online felület működése, a részvételi díj befizetésének módja, a személyes adatok védelme stb.)
A résztvevő a konzulens által elküldött hozzáférési kódok segítségével önállóan halad a tananyag különböző, egymásra épülő részeinek feldolgozása során.
A rendszer könnyen átlátható, világos, és egyszerű módon segíti a résztvevőt a tanulásban. Amennyiben mégis elakadna, illetve kérdése, kérése adódna, úgy a rendszeren keresztül bármikor segítséget kérhet a konzulenstől.
Az ellenőrző feladatokat és a képzés értékelő kérdőívét is a rendszeren keresztül küldi be a résztvevő, a számára előzetesen ismertetett módon. Ugyanígy fér hozzá, az egyes leckékhez kapcsolódó mellékletekhez is, melyeket szükség szerint ki is nyomtathat.
A rendszer nyilvántartja a résztvevők számát, és egyéni haladási ritmusát is, így amennyiben a konzulens elakadást, stagnálást érzékel egy résztvevőnél, ösztönzőleg is közbeléphet.
Az online rendszert az alapító dolgozza ki. Működtetéséhez az informatikai háttéranyagokat, valamint a képzés tananyagát is az alapító biztosítja.
A képzés szervezési feladatait, az online rendszeren keresztüli működtetést, kapcsolattartást a konzulens végzi.
A rendszer előnye, hogy a résztvevő számára könnyen hozzáférhető. Ehhez mindössze egy internetezésre, valamint média fájlokat lejátszani képes böngésző megjelenítésére alkalmas eszköz szükséges (pl. okostelefon, számítógép, hordozható számítógép, tablet, okos-televízió, stb.)

A konzulens feladata:
- az online felület működtetése
- a résztvevők jelentkezésének fogadása
- a résztvevőkkel való kétoldalú kapcsolattartás biztosítása (mentori szolgáltatás, ösztönzés, információszolgáltatás)
- az ellenörző feladatok fogadása, értékelése az alapító által megadott szempontok szerint.
- az kitöltött értékelő kérdőívek feldolgozása, értékelése
- kapcsolattartás az alapítóval

A tanulási egységek bemutatása

A program tartalmának rövid ismertetése: A résztvevőkkel megismertetjük a játék, mint pedagógiai módszer, sokoldalú felhasználásának lehetőségeit, fontosságát az iskolában és azon kívül. Úgy gondoljuk, hogy a játék beépítése a pedagógusi eszköztárba hiánypótló jelentőségű. Ez egy olyan eszköz, ami sokkal könnyebbé teheti a pedagógus mindennapi munkáját, függetlenül attól, hogy milyen korosztállyal foglalkozik. A játék valójában sokkal több, mint jókedvű, de hasztalan időtöltés. Segítségével például energetizálhatjuk a fáradt tanulókat, átismételhetjük a tananyagot, javíthatjuk a kommunikáció színvonalát, erősíthetjük a csapatszellemet, segíthetünk a konfliktusok megoldásában és számos más módon alkalmazhatjuk pedagógiai céljaink elérése érdekében. Ez egy online, otthonról végezhető képzés, ami maximálisan alkalmazkodik a résztvevő igényeihez. Képzésünk során a résztvevők egy online felületen 13 egymásra épülő videó alapú leckén keresztül ismerkednek meg a játék felhasználásának lehetőségeivel, a megfelelő játék kiválasztásának szempontjaival, a játékvezetés technikáival. Megtanulják, hogy mennyire egyszerűen lehet új játékot kitalálni, vagy akár egy meglévőt pedagógiai céljaiknak megfelelően átalakítani. Szó lesz a biztonságos játékvezetés feltételeiről, a keretmese fontosságáról, és még néhány olyan dologról, amitől jobb játékvezetővé és hatékonyabb pedagógussá válnak! A leckékhez kapcsolódóan bemutatásra kerülnek konkrét játékok (összesen 33), melyek segítik a képzésen tanultak alkalmazhatóságának bemutatását, illetve hozzájárulnak ahhoz, hogy a résztvevők egy saját játéktárat hozzanak létre. Lehetőség van együttműködésre a többi résztvevővel, folyamatos konzultációra a tananyag készítőivel, szerkesztőivel. A tananyag mellett a letölthető mellékletek segítik a hatékony tanulást. A gyakorlati feladatok és a bemutatott játékok kipróbálása pedig maradandóvá teszi az elsajátított tudást. A rendszer rugalmasságának köszönhetően, szabadon, nem egyetlen helyszínhez kötötten és bármilyen internetezésre használható eszközön elvégezhető a képzés (pl. asztali számítógép, laptop, tablet, okos telefon, okos televízió…)

0. Lecke: Bevezetés. A játék szerepe, hatása, lehetősége…
(A résztvevők számára bemutatjuk a játék, mint pedagógiai eszköz felhasználhatóságának lehetőségeit, az általa elérhető célokat, és kiváltott hatásokat. Ismertetjük a képzés felépítését, a tananyag vázlatát, a tanulás menetét, időszükségletét.)

Játék mellékletek: -

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: -

Időtartam: 30 perc (videó megnézése)

1. Lecke: Ismerd a célcsoportod!
( A résztvevőknek bemutatjuk a játékok tervezésének, és sikeres alkalmazhatóságának első fontos lépését, a célcsoport meghatározását. Ismertetjük a szempontokat, gyakorlati példákon keresztül elemezzük azok fontosságát.)

Tartalom: 1. Létszám; 2. Kor; 3. Nemek aránya; 4. Célok; 5. Időtartam; 6. Motiváció; 7. Közös tapasztalatok; 8. Fejlődési szint; 9. Problémák; 10. Összetétel; 11. Szociális kapcsolatok; 12. Hátrány;

Játék mellékletek: Plüsselkapó; Postás; Levelet hozott a postás

Segédlet: Célcsoport felmérés (M1) – nyomtatható melléklet

Gyakorlati feladat: Bemutatott játékok kipróbálása, saját célcsoport felmérése a bemutatott szempontok szerint

Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 2 perc
- Az előadás megnézése: 10 perc
- A játékok megnézése: 12 perc
- A tananyag átismétlése: 22 perc

- Gyakorlati feladat végrehajtása: 165 perc

2. Lecke: Tűzd ki a (pedagógiai) céljaidat!
(Bemutatjuk a játékkal elérni kívánt cél meghatározásának lépéseit, példákon keresztül. Ismertetjük a célok különböző szintjeit.)

Tartalom: A konkrét cél; Az elérhető cél; A mérhető cél; Az életszerű cél; А célok nyilvánossági szintje;

Játék mellékletek: Szurkolós; Evolúció; Csoportbontó

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, saját pedagógiai célok kitűzése

Időtartam: 4 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 13 perc
- A játékok megnézése: 15 perc
- A tananyag átismétlése: 28 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 183 perc

3. Lecke: Мegfelelő játékválasztás.
(Az előzőek ismeretében továbbvezetjük a résztvevőt a megfelelő játékválasztás felé. Ismertetjük a szempontokat amelyek figyelembe vételével születhet meg a sikeres döntés.)

Tartalom: Létszám; Korosztály; Nemek aránya; Szociális kapcsolatok; Cél; Környezet; Eszköz; Időtartam; Megelőző és követő tevékenység; A foglalkozásban, illetve a játéksorban hol helyezkedik el a játék; Ismerik-e a játékosok a vezetni kívánt játékot; A játékvezető felkészültségi szintје.
Megléphető kihívások

Játék mellékletek: 100 labda; 101 labda; Hettyen-pitty

Segédlet: Körülmények feltérképezése (M2) – nyomtatható melléklet

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, körülmények feltérképezése

Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 9 perc
- A játékok megnézése: 9 perc
- A tananyag átismétlése: 18 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 173 perc

4. Lecke: A kerettörténet
(Bemutatjuk a kerettörténetet, mint a játék színesítésének, kiegészítésének eszközét. Ismertetjük alkalmazásának lehetőségeit, előnyeit, korlátait.)

Tartalom: Motiváció!; A kerettörténetet, mint a játékszabályok ismertetésének eszköze.; Új kerettörténet, új játék; Játékok összefűzése; Korlátok a kerettörténetben;. A pedagógiai célok a kerettörténet felett; A kerettörténet választás szempotjai; A kerettörténet hatásfokának növelése.

Játék mellékletek: Kisegér; Ponyvás névtanuló; Szempárbaj

Segédlet: Keretmese (M3) – nyomtatható melléklet

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, Keretmese kitalálása

Időtartam: 4 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 14 perc
- A játékok megnézése: 10 perc
- A tananyag átismétlése: 30 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 185 perc

5. Lecke: Vezesd jól a játékot!
(Ebben a részben a játékvezetés során szem előtt tartandó szempontokat ismertetjük a résztvevőkkel)

Tartalom: Az önkéntesség elve; A fokozatosság elve (az együttműködés szintjén, a játéksorok összeállításában, a játékszabályok ismertetése közben); A térszervezés szerepe

Játék mellékletek: Hatosdobós; Egyet jobbra, egyet balra; Bábelikockatorony

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása

Időtartam: 4 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 15 perc
- A játékok megnézése: 14 perc
- A tananyag átismétlése: 30 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 180 perc

6. Lecke: Baleset-megelőzés és biztonság
(Bemutatjuk azt, hogy mire kell odafigyelni egy játék megtervezése és lebonyolítása során, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen a játék szereplői számára)

Tartalom: Biztonságos játék nincs!; A helyszín; A bemelegítés; A játékszabályok; A játékeszköz; Ha mégis megtörténik.

Játék mellékletek: Kézrecsapó; Székfoglaló szőnyeggel; Ház fogó

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása

Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 11 perc
- A játékok megnézése: 10 perc
- A tananyag átismétlése: 21 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 167 perc

7. Lecke: Megfelelő játékvezetői képességek
(Ebben a részben a játékot vezető személlyel foglalkozunk. Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie, hogyan kell viselkednie a játékvezetői szerepben, hogyan értékelheti, fejlesztheti önmagát)

Tartalom: A játékvezető személyisége és viselkedése, Kifogások helyett tanulás, Tervezés, Összhang, Önértékelés

Játék mellékletek: Karmester; Aaaaa; Flúgos pingvin nép

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása

Időtartam: 3,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 7 perc
- A játékok megnézése: 10 perc
- A tananyag átismétlése: 17 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 175 perc

8. Lecke: A kreatív játékfejlesztés módszere
(Továbblépve egy szintet, bemutatjuk az új játékok kifejlesztésének módszerét. Ismeretetjük a lépéseket, ötleteket adunk.
Ugyanennek a leckének a végén ismertetjük részletesen a vizsgafeladatot, az értékelés szempontjait.)

Tartalom: Változtatni kötelező! A kreatív játékfejlesztés módszere. Külső segítség bevonása a fejlesztés folyamatába. A fejlesztés után!

Játék mellékletek: Sááá; E-me-se; Bumm

Segédlet: Kreatív játékfejlesztés (M4)

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása; Egy játék átalakítása, továbbfejlesztése (vagy új játék kitalálása)

Időtartam: 4,5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 13 perc
- A játékok megnézése: 13 perc
- A tananyag átismétlése: 26 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 217 perc

9. Lecke: A játékok dokumentálása, saját játékgyűjtemény létrehozása
(Ebben a részben felhívjuk a figyelmet a játékok dokumentálásának fontosságára. Ismertetjük, hogyan lehet egyszerűen, és később is felhasználható módon leírni egy játékot. Bemutatjuk a „saját játéktár” előnyeit.)

Tartalom: Legyen saját játéktárad! Hatékony jegyzet készítésének módszere, A teljeskörű játékleírás készítésének szempontjai.

Játék mellékletek: Csipeszgyűjtő; Kinél van a plüss; Csapjuk vagy csúsztassuk?

Segédlet:
● Játékleirási segédlet – űrlap (M5) – nyomtatható melléklet
● Játékleirási segédlet – magyarázat (M6) - nyomtatható melléklet
● Játékleirási segédlet – példa (M7) - nyomtatható melléklet

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, Egy játékleírás elkészítése

Időtartam: 5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 6 perc
- A játékok megnézése: 11 perc
- A tananyag átismétlése: 17 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 265 perc

10. Lecke: Tapasztalat szerzés: Az alkalmazás nélkül semmit sem ér a tudás!
(Ebben a leckében gyakorlati segítséget, további tanácsokat, motivációt és ötleteket adunk a gyakorlati feladat elvégzéséhez)

Tartalom: Gyakorlati feladat: Játék fejlesztés, játékdokumentálás (írásban és képben vagy videóban), játékvezetés vagy játéksor vezetés.

Játék mellékletek: -

Segédlet:
● Egy foglalkozás sematikus vázlata (M8) – nyomtatható melléklet
● Egy foglalkozás sematikus vázlata – Check list (M9) - nyomtatható melléklet
● Vizsgafeltételek (M10) - nyomtatható melléklet
● A tapasztalat tudatosítása (M11) - nyomtatható melléklet

Gyakorlati feladat: Egy játék vagy egy játéksor levezetése, dokumentálása és beküldése

Időtartam: 13 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 9 perc
- A játékok megnézése: 50
- A tananyag átismétlése: 60 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 660 perc

11. Lecke: Feldolgozás
(Bemutatjuk a résztvevőknek, a játék feldolgozásának módszerét, felhívjuk a figyelmet annak fontosságára, és a benne rejlő nevelési helyzetekre.)

Tartalom: Feldolgozás, mint nevelési módszer; Feldolgozás kontra értékelés; Feldolgozási technikák; Tölcsérmodel; A sikeres feldolgozás szabályai.

Játék mellékletek: Füllentő; Kerüld meg; A játék nem játék (játékleírások gyűjteménye)

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása

Időtartam: 5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 10 perc
- A játékok megnézése: 29 perc
- A tananyag átismétlése: 80 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 180 perc

12. Lecke: Folyamatban való gondolkodás
(Motiválni kívánjuk a résztvevőket arra, hogy a játékvezetés ne csak egyszeri alkalom legyen pedagógusi munkájukban. Ötleteket adunk a folyamatban való gondolkodáshoz, szempontokat ahhoz, hogy hogyan lehet megtervezni egymásra épülő játékos foglalkozásokat, tartós változások elérése érdekében)

Tartalom: A tartós változás kulcsa; Hosszútávú tervezés és rendszeres foglalkozás vezetés;

Játék mellékletek: Bim-bam; Western; Kártyafelkapó

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Játékok kipróbálása, fejlesztési terv elkészítése

Időtartam: 5 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- Az előadás megnézése: 9 perc
- A játékok megnézése: 12 perc
- A tananyag átismétlése: 21 perc
- Gyakorlati feladat végrehajtása: 257 perc

13. Lecke: Lezárás, értékelés, további együttműködés
( A képzésen tanultak összegzése, a képzés lezárása)

Tartalom:A tanultak tudatosítása, Értékelő lap kitöltése, Zárszó, További együttműködési lehetőségek

Játék mellékletek: -

Segédlet: -

Gyakorlati feladat: Az értékelőlap kitöltése

Időtartam: 1 óra
Ebből:
- Az e-mail üzenet elolvasása és belépés az online képzés felületére: 1 perc
- A honlap elolvasása és értelmezése 9 perc
- Az értékelő űrlapok kitöltése: 50 perc

 
Nem találtad meg a választ?

Kérlek írj egy emailt és hamarosan válaszolni fogunk!

Köszönöm!

Szabolcs