A játék neve, címe: SZIGET-FOGLALÓ
A játék pedagógiai célja: Humoros formában a gyors logikai gondolkodásmód fejlesztése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs baleseti kockázat.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Játéktábla, kártyák, rajta kérdésekkel és válaszokkal, játékbábok, pallók. ( Ha több csapat játszana egy időben, saját kezűleg is elkészíthetőek a szükséges eszközök. )
Technikai igény: Asztal, székek. Ha a szabadban játszunk, egy plédre van szükség.
Az előkészítés feladatai: A kellékek, technikai eszközök beállítása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Felállítjuk a játéktáblát, szín szerint a bábukat és mellé színek szerint a pallókat. Elhelyezzük a kérdéseket. A válaszokat tartalmazó kártyák a játékvezetőnél lesznek.
A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki választ magának egy-egy színt, ami mellé leül. A kezdési sorrendet a már jól ismert KŐ-PAPÍR-OLLÓ című játékkal döntjük el, többször egymás után lejátszva, kieséses alapon. Mindenki a saját kis szigetéről indul kirándulni a REJTELMES SZIGETRE. Cél a sziget bevétele. Elsőként érni oda. ( Ez a játéktábla közepén található. ) ( A játék menete és szabályai a következő pontban találhatóak. )
Aki először ér a Szigetre, feltűzheti a saját zászlaját. Persze, hogy a többiek se maradjanak a zátonyokon estére, meghívja őket a SZIGET vendéglőjébe egy vacsorára. A várban jut mindeniknek szállás is éjszakára.
A játék menete, játékszabályok: Szükséges egy játékvezető választása, aki ismeri a játékkártyán lévő kérdések helyes válaszait! A játék alapját egy, már ismert társasjáték adja, csak egy kicsit másképp. Mindenki a saját kis szigetéről indul kirándulni a REJTELMES SZIGETRE. ( Ez a játéktábla közepén található. ) Ide több kisebb-nagyobb zátonyon keresztül vezet az út. Úgy lehet eljutni a célhoz, hogy először a zátonyra és a jelenlegi helyünkre 1-1 tartót, kis követ kell lerakni, majd rárakunk a különböző hosszúságú pallókból egyet. Utána léphetünk rá. Ha ráléptünk a pallónkra, építhetjük a következőt, amivel eljuthatunk a célunkig. Több útvonal közül is választhatunk, ezért különböző hosszúságú pallói vannak mindenkinek. A kőlerakás, pallóépítés és rálépés feltétele, hogy helyesen megválaszoljunk egy kérdést a táblán elhelyezett pakliból tetszőlegesen húzva egyet. Minden mozzanathoz külön kérdéseket húz mindenki sorban egymás után. Itt van a játék másik fontos eleme. A kérdések lehetnek becsapós, vicces kérdések vagy ha pl. a tanulószobán játszunk délután, matematikai vagy más tantárgyhoz kapcsolódó szaktárgyi kérdések is. A húzást a bevezető játék nyertese kezdi,majd a tőle jobbra ülő folytatja. Fontos szabály még, hogy lehet kérdést rabolni. Az haladhat a játékban az építéssel és lépéssel előre,aki leghamarabb rávágja a helyes választ a kérdésre.
A játék lezárása: Aki először ér a Szigetre, feltűzheti a saját zászlaját. Persze, hogy a többiek se maradjanak a zátonyokon estére, meghívja őket a SZIGET vendéglőjébe egy vacsorára. A várban jut mindeniknek szállás is éjszakára.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék lényege a kérdéseken és az ügyes, gyors válaszokon, a tapasztalatszerzésen van. Tehát mindenki jót nevethet az esetleges téves válaszain, kiértékelve a helyes válaszok mikéntjét. Mindenki dicséretet érdemel, mert küzdött a minél gyorsabb, helyes válaszok megadásával
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mint már a játékszabályoknál is leírtam, a kérdések megadása a játék lényege. Ezért akár szaktantárgyi kérdéssort is össze lehet állítani az éppen aktuális tananyagrészből. Bár szerintem a gyerekek kedvence a vicces kérdéssor lesz!
A játékvezető speciális feladatai: Koordinálja a helyes válaszok meglétét. Figyeli, kiadta meg először a helyes választ.
A játékot lejegyezte: Aranyosné Siklósi Ágnes Mária