JÁTÉKRA FEL!

Zsuzsanna Bekker: Kisnyulak! Jön a róka!

A játék neve, címe: Kisnyulak! Jön a róka!

A játék pedagógiai célja: Fiziológiás mozgások gyakorlása, térbeli orientáció, vizuális figyelem, emlékezet fejlesztése

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Elpakolok a teremben, hogy futkározás közben semmi ne legyen útban. A párnákat megfelelő távolságban helyezem el.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Párnák, mókuskerék.

Technikai igény:

Az előkészítés feladatai: Különböző színű párnákat helyezünk el a terem padlóján, egymástól kb. 1 m távolságra. Egy elkerített részt alakítok ki (nagy mókuskerék), ahova azok a nyuszik kerülnek majd, akiket elkapott a róka.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Együtt pakoljuk szét a párnákat a földön.

A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek gyerekek! Most elvarázsollak benneteket „nyuszikká”! A különböző színű párnák lesznek a nyuszik házai, ahol laknak. Miután „nyuszikká” változtok, válasszatok egy házat! Abrakat-abra, változzatok nyuszivá és válasszatok házat magatoknak!

A játék menete, játékszabályok:Miután a gyerekek elhelyezkedtek a „nyuszi házakban”, felhívom a figyelmüket, hogy a „Kisnyulak! Ki a házból!” felszólításra el kell hagyni a házat és szabadon lehet szaladgálni. A „Kisnyulak! Jön a róka!” felszólításra új házat kell keresni. Az a nyuszi a legügyesebb, aki mindig talál magának házat, és a leggyorsabban lekuporodik rá. Figyeljetek, mindig egy házzal kevesebb lesz! A házatlan nyuszikat elviszi a róka a rókavárba (ez a mókuskerék lesz).

A játék lezárása: Kiszabadítom őket a rókavárból, hogy újból futkározhassanak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, hogy milyen ügyesek voltak. Megtapsoljuk egymást.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Keretmese megváltoztatása: Pl. más állatok lesznek a szereplők. Eszközök megváltoztatása: Pl. karikába kell beugrani.

A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni, hogy aki kiesik, a megfelelő helyre vonuljon el. Ez a lehetséges balesetek elkerülése miatt is fontos, nehogy fellökjék a szaladgáló gyerekek azokat, akik már kiestek.

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Zsuzsanna Bekker