JÁTÉKRA FEL!

Zsohár Dóra: Óriások birodalma

  1. A játék neve, címe: Óriások birodalma
  2. A játék pedagógiai célja: Téri orientáció, auditív és vizuális észlelés, szabálykövetés, non-verbális kommunikáció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A megfelelő helyszín biztosítása (balesetveszélyes eszközök félre vitele). A folyamatos balesetveszélyre való figyelmeztetés (mozgás közbeni összeütközés elkerülése).
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: -
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztalok és székek eltolása a balesetveszély elkerülésének érdekében. A szőnyeg megfelelő elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindennapos testneveléssel ráhangolódunk a játékra (óriás léptek és törpe léptek). Illetve a berendezési tárgyak összerendezéséhez segítséget kérek a nagyobb gyermekektől, így motiválom őket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csiribú, csiribá! Egy elvarázsolt helyre érkeztünk, melynek neve Varázshegy. Ebben a varázshegyben óriások élnek. Ha alszanak, akkor lábujjhegyen járunk, hogy ne keltsük fel őket. Viszont nem aludhatnak egész nap, fel kell őket kelteni egy kis hangoskodással. Arra figyeljünk, hogy ne legyenek mérgesek, szóval vidítsuk fel őket hamar, valami vicceskedéssel.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kijelölünk egy teret, ahol a játék zajlani fog (szőnyeg). Ezen a téren a gyermekek mozognak. Ha azt mondom nekik, hogy az óriások alszanak, akkor lábujjhegyen kell menni. Ha azt mondom a gyermekeknek, hogy ébresztő, akkor dübörögve, hangoskodással kell felébreszteni az óriásokat, arra figyelve, hogy ne legyenek mérgesek a hangoskodástól. Ezt úgy lehet megelőzni, ha vicceskedünk nekik, például indiánszökkenéssel, páros lábbal való ugrálással, grimaszolással, nevetéssel stb.
  18. A játék lezárása: Úgy látom, hogy az óriások sokat nevettek rajtatok és jót mulattak. Most viszont arra gondoltam, hogy hagyjuk őket hosszabb időre pihenni, hogy majd legközelebb is tudjanak kicsit mulatozni velünk. Csiribú-csiribá, visszaérkeztünk az óvodába az elvarázsolt helyről.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elsődlegesen differenciált dicséretben részesítem a résztvevőket (értékelés), aztán felajánlok egy vizuális tevékenységet az óriások témakörében (saját óriás lerajzolása).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot bármilyen más szereplővel (pl. törpe, sárkány) el lehet játszani. Illetve nem csak a szereplő változhat, hanem a cselekvés (pl. törpe járás, óriás léptek). Úgy variálható, ahogyan az adott heti terv megkívánja.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos kiemelni a módszereket, amelyek áthatják a játékot. Lényeges a magyarázat, a játékos tevékenykedtetés, az esetleges bemutatás, a folyamatos ellenőrzés és vele együtt a javítás, illetve az értékelés (dicséret). Ezen módszerek viszont nem csak erre a játékra jellemzőek, hanem általánosságban érdemes betartani a jó és élvezetes játék érdekében.
  22. Egyéb/megjegyzés: -
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zsohár Dóra