JÁTÉKRA FEL!

Zsiros Györgyné

„Festék tüsszentő Hapci Benő. A játék lehetséges pedagógiai célja: koncentráció fejlesztés, kudarctűrő képesség fejlesztése. Résztvevők száma (minimum – maximum): 10-30 Résztvevők életkora: 5-8 évesek Játékidő: 5-10 perc Az előkészítéshez szükséges idő kb.:8 perc Pom-Pom meséi, mesenézés,és 5 perc kártyás sorsolás. Helyszín: bárhol Helyigény: kör A baleseti kockázat szintje: alacsony Szükséges játékeszközök: kártyalapok, mesepárnák,laptop. Az előkészítés feladatai: A kártyapakliból vegyél ki annyi lapot, ahányan játszatok, helyezd kör alakban a mesepárnákat. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül válassz ki egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottál. Ez megtörténhet pl. kártyalapok húzásával (aki a fekete macskát húzza, az lesz a kiválasztott). Keretmese, játékmenet, játékszabályok: Az oly híres, olyan nevezetes, olyan dicső Festéktüsszentő Hapci Benőt elvarázsolták! Az új képessége festékkacsintó. Tüsszentés helyett kacsintással juttatja a ruhátokra a festéket. Senki sem szereti, ha maszatos a ruhája ezért jól figyeljetek! Kényelmesen üljetek le a körbe kihelyezett mesepárnákon, és folyamatosan figyeljétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a többiek szemeit, hisz nem tudhatjátok, ki lehet a Festékkacsintó! Az nem baj, hanem egyszerre néztek össze. A kiválasztott gyerek, aki a fekete macskát húzta, annak a feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a gyerek vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire rákacsintott az festékes lesz, kiesik a játékból. Karba teszi, a kezét ezzel jelzi, hogy mosatja a ruháját. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell kézfelemeléssel, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik, háromig számolok,és háromra, egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ezért nagyon fontos hogy csak az kacsintson, aki a festéktüsszentő! A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Próba játékkal kezdünk! Falrengető egészségedre, Festék Tüsszentő Hapci-Kacsintós Benő! „

Zsiros Györgyné
Célcsoport: 5-9