JÁTÉKRA FEL!

Zombóné Hardi Noémi: Fuss és rakd ábécérendbe!

  1. A játék neve, címe: Fuss és rakd ábécérendbe!
  2. A játék pedagógiai célja: Helyesírás, ábécésorrend gyakorlása. Együttműködés a csapattársak között.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben lévő gyerekek felszerelésének a megfelelő helyre elpakolása. A közlekedési útvonal szabadon hagyása.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: képek (kezdőbetűkként minimum annyi, amennyi a csapatok száma), vonalas füzet, íróeszköz
  12. Technikai igény: A padok elhelyezése úgy, hogy 4 tanuló ülhessen együtt.
  13. Az előkészítés feladatai: – képek kirakása a tanári asztalra – csoportalakítás, ennek megfelelően a tanulók ültetése, csoporton belüli sorrend megbeszélése – gyerekeknek a füzetük, íróeszközük előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – felszerelések előpakolása – kezdőbetűk kiválasztása – képek kipakolása szünetben a tanári asztalra vagy a táblára ragasztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – szabályok ismertetése után – a kezdőbetűk megbeszélése után /4 db/
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok tagjainak a feladata, hogy a megadott kezdőbetűvel kezdődő képet a csapattársakhoz odavigyék, majd, ha minden csapattag vitt egy képet, a négy képet ábécé sorrendbe rakják. További feladatuk, hogy a füzetükbe sorrend szerint leírják, hogy mit ábrázolnak a képek. Szabályok: Egy csapatban 4 tanuló legyen. Minden betűnél új játékosnak kell szaladnia a képért. Előre meg kell beszélni a sorrendet. Egyszerre csak egy csapattag szaladhat a képért! Az a csapat nyer, akinek minden tagja helyes sorrendben és helyesen írja le a szavakat. Segíteni lehet és kell is a csapattársaknak!
  18. A játék lezárása: – A szavak sorrendjének és helyesírásának megbeszélése – Verseny eredményének kihirdetése
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – Jutalomként piros pontot kapnak. – Stratégia megbeszélése, hatékonyság elősegítése érdekében – Feladatelosztás megbeszélése – Játékvariációs ötletek gyűjtése
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Képek helyett kinyomtatott szavak kártyáit rakjuk ki az asztalra, vagy a táblára. – Ha szókártyákat használunk, lehet azonos betűvel kezdődő szavakat is gyűjteni, majd sorrendbe rakni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Célnak megfelelő ellenőrzés!
  22. Egyéb/megjegyzés: Kezdetben csak kevés képet tegyünk ki a tanulók elé, mert összekeverednek, sok időbe telik, mire megtalálják a megfelelő képet! Kezdetben mondjuk el melyik képen, mi van!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zombóné Hardi Noémi, (noemizom@gmail.com)