JÁTÉKRA FEL!

Zolnai Csilla : Ne lépj az ördögre! Angyalok,ördögök harca a Földért. Bolygó foglalás-körben

  1. A játék neve, címe: Ne lépj az ördögre! Angyalok,ördögök harca a Földért. Bolygó foglalás-körben,
  2. A játék pedagógiai célja: • feszültségoldás • örömforrás • Személyiségfejlesztés, szociális és érzelmi képességek fejlesztése, erősítése (siker és kudarc, győzelem és vereség feldolgozása, szociális kapcsolatrendszer fejlesztése, alkalmazkodás, konfliktuskezelés, a csapathoz tartozás érzelmei, az együvé tartozás erősítése; testtudat). • Szabadidő hasznos eltőltése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő helyszín a balesetek elkerülése érdekében. A gyerekek tájékoztatása biztonságuk megőrzésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kréta az alap játékhoz(.Bentre) Füves területen a kör a vonal kialakításához jó egy húzó kötél.
  12. Technikai igény: Időjárás függő.
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Motiváció,önkéntesség,megfigyelés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A megfelelő helyszín.Bemelegítésként(párokban küzdő játékok)Kakas viadal, Told ki a körből stb. Szabályok ismertetése.Nem kell részekre bontani a játékot Balesetvédelem. Keret történet.
  17. A játék menete, játékszabályok: Annyian játszhatjuk, ahányan vagyunk. Nagy kört alakítunk, kiolvasunk egy figyelőt. Az a kör közepére húz egy kis kört, szemet, orrot, szájat rajzol neki: az lesz az ördög. Majd kívül megy a körön, figyel. A játékosok erősen megfogják egymás kezét, s húzzák-vonják a másikat, az a cél, hogy valaki rálépjen az ördögre. A kör persze hullámzik, kanyarodik, de egymás kezét ne engedjük el! A figyelő figyel, s aki rálép az ördögre, azt kiállítja.
  18. A játék lezárása: Addig játszunk, míg három játékos nem marad a körben, ők döntik el, hogy ki lesz a győztes. Ugyanis ha a három közül egy rálép, a másik kettő már nem tud olyan kört alkotni, hogy kikerüljék az ördögöt, vagyis a két játékos lesz a győztes. Az új játékhoz új figyelőt olvasunk ki, és elölről kezdjük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Önértékelés,hibajavítás,újra játszás. Jutalmazás: a győztesek megtapsolása,dícséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A következő napon foglalkozás keretében ellentét párokat kellett a tanulóknak kitalálniuk.Az utolsó szó az ördög volt amelynek ellentét párja az angyal lett .Ezután megtanultunk egy mondókát: Angyal vagy-e? Ördög vagy-e?Mutasd a fogadat!Ha angyal vagy kis fogad van!Ha ördög vagy nagy fogad van! Angyal vagy! Ördög vagy..Amit játékosan (mutogatva)megtanultak.A következőkben fekete fehér karton lapokból köröket vágtunk ki,hogy ugyanannyi angyal és ördög embléma készüljön(színeztek,rajzoltak).A tanulók ezt meg kapták és megfelelő helyszínen egy új játékot kezdeményeztünk.Az ördögöknek egy angyal párt kellett kiválasztani.Egy vonal mentén az ördögök azonos oldalon álltak fel, az angyal párjukkal szemben.Keretmese :A pokol vagy a mennyország győz a földünkön.A feladatuk az lesz hogy az angyalok vagy az ördögök a párjukat át húzzák a saját térfelükre a vonalon keresztül. Az a csapat győz amelyik a legtöbb angyalt vagy ördögöt húz át a térfelére.Ezt háromszor eljátsszuk. az a csapat győz amelyik több gyereket húz át.. A következő játék egy idegen bolygó elfoglalása.Az angyalok és az ördögök tetszés szerint kört alkotnak.A kör közepére megrajzoljuk a bolygót.Az ördögök feladata minél több angyalt húzzanak be a bolygóra és fordítva.Az a csapat nyer amelyikből több tanuló marad bent az utolsó háromban. Ők tudták elfoglalni az új bolygót.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Tervezés, Előkészület.Célok elérése.Fokozatosságelve.Önkéntesség.Jó hangulat kialakítása.A tanulók aktív helyzetbe hozása.Hibák javítása.Motiváció.Jutalom.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot eredeti formájában játszottuk.Ezután próbáltam meg átalakítani,amelybe bevontam a mondóka tanulását,ellentétpárok kitalálását, az ördög és angyal emblémák elkészítését.Motivációként a foglalkozás végére meglepetést ígértem a gyerekeknek, ami maga a játék volt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zolnai Csilla