JÁTÉKRA FEL!

Zöld Adrienn: 1. Irodalmi hatos 2. Verses kő, papír, olló

  1. A játék neve, címe: 1. Irodalmi hatos 2. Verses kő, papír, olló
  2. A játék pedagógiai célja: Irodalmi ismeretek átismétlése játékos formában
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1. papír, toll, dobókocka 2. kinyomtatott és felszabdalt versek, boríték
  12. Technikai igény: 1. nincs 2. nyomtató Az előkészítés feladatai: 1. Eszközök előkészítése 2. Ki kell nyomtatni a verseket és felszabdalni, majd borítékba tenni
  13. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  14. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A 2. számú játék esetében továbbgondolható úgy a játék, hogy ők választanak és szabdalnak fel verset.
  15. A játék megnyitása, nyitánya: 1 és 2. esetében is a játék ismertetése
  16. A játék menete, játékszabályok: 1. A hatos dobós játék továbbfejlesztett változata. A diákok kapnak egy papírt. Körbe ülnek- Az asztal közepére kerül a toll. Elkezdenek sorban dobni a dobókockával és aki hatost dob, elveheti a tollat. Akinél a toll van elkezdi felírni a papírra sorban, hogy Az ember tragédiája című műben, az egyes színekben ki volt/ milyen szerepet töltött be Ádám. Az győz, aki először végig ér. A következő körben Ádám, majd Lucifer szerepeit/neveit kell a papírra írni. 2. Kő, papír, olló továbbfejlesztett változata. Két csoportra osztom a diákokat és választhatnak maguknak párt. (A és B emberek) A párok tagjai kapnak egy-egy borítékot (A és B különbözőt), amelyben egy már tanult vers felszabdalt változata van. Kő, papír, ollót játszanak és aki győz, választhat egy verssort a másik borítékjából. Az győz, aki először elnyeri az összes részletet, kirakja a verset, megnevezi az alkotót és megmondja a vers címét.
  17. A játék lezárása: Összegzés. Megbeszéljük az élményeket.
  18. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A „nyertesek” kaphatnak piros pontot.
  19. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mindkét játék jól továbbfejleszthető. Úgy, hogy más ismereteket kérünk számon. Pl.: az irodalmi hatosnál az is lehet a feladat, hogy írjanak le egy verset, amit kívülről meg kellett tanulni.
  20. A játékvezető speciális feladatai: Koordinálás
  21. Egyéb/megjegyzés:
  22. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  23. A Játékot lejegyezte: Zöld Adrienn