A játék neve, címe: Csípd meg a végét!
A játék pedagógiai célja: Csoportos együttműködés fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Játékosok figyelmének felhívása, hogy játék közben próbáljanak meg együtt mozogni, ne rángassák egymást.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eszközök használata nélküli játék, ezért nincsen előzetes ráhangolódás eszközkészítéssel.
A játék megnyitása, nyitánya: Csoportos együttműködésre való felhívás. Lesz egy több emberből álló gilisztánk és egy éhes kakasunk. A kakas ügyességén múlik, hogy sikerül-e megreggeliznie vagy éhen marad. A giliszta célja, hogy megakadályozza, hogy a kakas reggelije legyen. Egy játékos kiválasztása, ő lesz a kakas.
A játék menete, játékszabályok:A kakas lesz a fogó, vele szemben a többiek összekapaszkodnak gilisztává. A kakas szemben áll a giliszta fejével, vagyis a sorban a legelső játékossal, és megkérdezi: „Hol a reggelim?” Mire a giliszta feje így válaszol: „A baromfiudvarban.” Erre a kakas azt mondja: „Nem, itt!” és azonnal üldözőbe veszi a giliszta farkát, vagyis a sorban a legutolsó játékost. Ha meg tudja őt érinteni, akkor az utolsó játékos előre megy a sorban, ő lesz a giliszta feje. Ezután a játék kezdődik elölről. A giliszta azonban védekezik, tekereg a kakas előtt, kitérőkre, körözésre kényszeríti.
A játék lezárása: Ha a giliszta feje és a farka meg tudják fogni egymás kezét oly módon, hogy a kakast közrezárták, akkor a kakas veszített, éhen maradt. Másik játékost választunk kakasnak, aki reggelizhet, ha ügyes lesz!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, érdeklődés: a játék melyik pillanatában érezték jól magukat, melyik szerepben (kakas, giliszta) tetszett nekik a legjobban a játék és miért.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kiesős játéknak is lehet játszani. Ha megfogja a kakas az utolsó játékost – a giliszta farkát, az a játékos kiesett, le kell ülnie.
A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet, hogy próbáljanak a gilisztát alakító játékosok együtt mozogni, bekeríteni a kakast. Próbajáték játszása.
Egyéb/megjegyzés: Nincs.
A játékot lejegyezte: Zimán Réka