JÁTÉKRA FEL!

Zeleiné Orosz Borbála: Arra süt a nap

  1. A játék neve, címe: Arra süt a nap
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés. Memória fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek
  12. Technikai igény: Nem igényel.
  13. Az előkészítés feladatai: Körbe elhelyezem a székeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előtte névkártyákon elkészítik a nevüket, ezzel ráhangolódunk a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe állunk, becsukjuk a szemünket, és háromra az egyik kezünket középre nyújtjuk, és megfogjuk vele valaki másét. Ha páratlanul vannak, én is nyújtom a kezem, ha párosan, akkor én nem választok párt. Így mindenkinek lesz párja. A párok 3-4 percet kapnak rá, hogy elmondjanak magukról néhány információt: mi a neved, hol laksz, hány éves vagy, hová jársz oviba, vagy iskolába, vannak e testvéreid, mi a hobbid...
  17. A játék menete, játékszabályok: Annyi széket helyeztem el, ahány gyerek van. Mindenki leül egy székre. Én középre állok, és azt mondom: pl. arra süt a nap, akinek van testvére. Szabály, csak olyan állítást mondhatok, ami igaz rám. Akire ez igaz, az feláll, és keres egy másik helyet magának. Szabály, hogy ugyanoda nem ülhet vissza senki. Egy valakinek nem jut hely, ő marad középen, megkeresi azt, aki a párja volt, leguggol elé, és E/1 személyben, vagyis mintha ő lenne, bemutatkozik helyette, elmondja róla azt, amire emlékszik. Utána középre áll, és kezdi: pl. arra süt a nap, aki szeret lovagolni. Akire ez igaz, feláll, és keres egy új helyet magának. Ha olyan marad középen, aki már egyszer bemutatkozott a társa helyett, az tovább folytatja: arra süt a nap...
  18. A játék lezárása: Addig folytatjuk, amíg mindenki legalább egyszer állt középen.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Válasszatok a három lehetőség közül! Ki érezte jól magát akkor, amikor középen állt? Ki érezte jól magát akkor, amikor őt mutatták be? Ki érezte jól magát, amikor valaki helyett bemutatkozott?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha sok kicsi van a csoportban (5-7 éves), akkor adok arra lehetőséget, hogy lehet a guggolónak hátulról súgni, ha megakad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelek arra, hogy mindenki egyszer legalább sorra kerüljön.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot a héten próbáltam ki ilyen formában először, egy egyhetes nyári tábor elején. Két játékot gyúrtam össze azért, hogy rövid időn belül sok információt megtudjunk egymásról, és ne legyen unalmas 11 gyerek bemutatkozását végighallgatni, ezért a mozgással, kreatív gondolkodással próbáltam a monoton tevékenységet feldobni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zeleiné Orosz Borbála