„A játékot egy erdei iskolai foglalkozáson tartandó éjszakai túra előtti délutáni ráhangolódásnak szánnám, pl egy táborban alsó tagozatos gyerekeknek. Előzetesen már vannak ismereteik az éjszakai állatokról. A pedagógiai cél ezen ismeretek felidézése, elmélyítése lenne. Játékleírás Üljünk körbe! A következő játékban éjszakai állatok leszünk. (Itt megkérdezem a gyerekeket, hogy milyeneket ismernek.)A játékban egy valaki lesz a denevér, a többiek a táplálékai. Kártyákat fogtok húzni, csak az egyiken lesz denevér, a többin a táplálékai. Aki a denevérest húzza, ne árulja el magát, mivel ő lesz a vadász. A denevér a következőképpen tudja levadászni a többieket: mindenki folyamatosan keresse a másik tekintetét (nézzen a szemébe), közben a denevér rákacsint a prédájára. Akire rákacsintott, az kiesik a játékból. Persze a denevért le lehet fülelni: ha észreveszed, ki a denevér, emeld fel a kezed! Ha már hárman feltették a kezüket, 3-ig számolok és ti rámutattok, hogy kire gondoltatok. Ha mindenki ugyanarra mutatott, akkor az kiesik a játékból. Vigyázzatok, mert ha nem ugyanarra a játékosra mutattok, akkor mindhárman kiestek! A játék végén a denevér akkor nyer, ha már csak 3 tápláléka maradt.Ha viszont lefülelik a denevért , akkor a többiek nyertek! Induljon az éjszakai vadászat!”
Zalánné Borbás Rita
Célcsoport: 5-9