JÁTÉKRA FEL!

Zákányné Makrai Szilvia: Benedek a kisegér

  1. A játék neve, címe: Benedek a kisegér
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgás öröm fokozása, mozgásfejlesztés, kooordinációs képességek, figyelem, téri tájékozódás fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentes nagy tér, hely biztosítása. Figyelem felhívás, hogy egymásra figyeljenek, össze ne ütközzenek. A játék nem kiesős hanem szerepcserés így csökken a kudarcélmény.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: tornakötél, macskát ábrázoló korong
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre. Tornapadon ülnek míg a játék szabályokat ismertetem.
  13. Az előkészítés feladatai: Tornatermet berendezni biztonságossá tenni a játék helyszínt és átszellőztetni. Macskát ábrázoló korongot készíteni. Tornakötelet előkészíteni. Mondókát előzőleg megtanítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőzően egy közös foglalkozáson az egeres mondóka megtanulása. Eszköz: egér és macska báb
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel ismerik egymást nem kell bemutatkozniuk. A játékszabályok ismertetése keretmesével.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékhelyszínen rajzolunk egy egérlyukat, kört (én ezt tornakötéllel oldottam meg), a gyerekek körbe ülik. Vers: Benedek a kisegér minden lyukba belefér, ha a macska meglátja szalad rögtön utána. A vers mondása közben körbejárunk a gyerekek között, a kör közepe felé fordulva ülnek, és tenyerüket összefordítva tartják. Minden gyerek tenyerén végighúzzuk a mi összecsukott tenyerünket amiben a macska kép van és egy gyerek tenyerébe belecsúztatjuk. Ő lesz a fogó, de nem árulhatja el. A gyerekek felállnak és elkezdenek szaladgálni. Egyszer csak elkiáltja magát a kiválasztott cica: Fussatok én vagyok a cica! Ekkor a többiek menekülnek előle. Az egérlyukban nem érvényes a fogás, mert az a ház, de ott csak kis ideig tartózkodhatnak az egerek. Akit elkap a cica szerepet cserél vele.
  18. A játék lezárása: A játék folyamatosan megy míg meg nem állítom.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem tetszett-e nekik ez a játék? Mi teszett a legjobban? Jól érezték-e magukat? Megdicsérem őket és kiemelem, hogy akit nem kaptak el egyszer sem az nagyon ügyes volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Becsaphatjuk a gyerekeket úgy, hogy nem nevezzük ki a macskát, és úgy is, hogy több cica is kap jelet. Ezzel még izgalmasabbá tehetjük a játékot. Itt a meglepetést a titok fokozza. Ha a macska jó pozicióban kiáltja el Fussatok, én vagyok a cica!, gyors sikerre számíthat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próba játékot játszok velük, hogy lássam biztosan megértette mindenki a játékszabályokat. Folyamatosan figyelek a biztonságra.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tettszett nekik a játék szerették játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Zákányné Makrai Szilvia