JÁTÉKRA FEL!

Zajácz Zoltán János: Kacsintós gyilkos 2.0

A játék neve, címe: Kacsintós gyilkos 2.0

A játék pedagógiai célja: A jó hangulat, közérzet megteremtése, a verbális és nem verbális kommunikáció erősítése

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy amikor meghalnak, óvatosan essenek össze

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Technikai igény: Érdemes berendezni 1-2 leülős helyszínt is (asztal, szék)

Az előkészítés feladatai: A helyszín (játéktér) berendezése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Együtt rendezzük be a helyszínt, azt is kitalálhatjuk együtt, hogy milyen tárgyak legyenek benne

A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet és a játékszabályok ismertetése

A játék menete, játékszabályok:A játékosok felsorakoznak egymás mellé, hátra teszik a kezüket, és a játékvezető mögöttük elsétálva megérinti egyikük kezét, ezzel kijelölve a gyilkost. A példa kedvéért az első játék helyszíne egy képzeletbeli repülőtér. Minden játékos kitalál magának egy karaktert (utas, reptéri alkalmazott, légi utaskísérő, pilóta stb.) és ennek megfelelően megy oda másokhoz és kezd velük beszélgetni. (pl. Elnézést, hölgyem, az öné ez a sárga bőrönd? Ön is fél a repüléstől? Az unokámhoz megyek Tenerifére. Két jegyet foglaltam a római járatra. Kapitány úr, örülök, hogy ismét együtt repülünk! stb.) A gyilkos rákacsint valakire, de nagyon fontos, hogy az áldozat ne essen azonnal össze, hanem várjon kb. 10 másodpercet. Addigra a gyilkos már ellép tőle, és másokkal lép kontaktusba, így nehezebb kitalálni, hogy ki a tettes. Ha valakinek gyanúja van, jelentkezik. Két jelentkezőre van szükség, és a játékvezető felszólítására egyszerre kell rámutatniuk a gyanúsítottra/vagy kimondani a nevét. Ha mindketten a gyilkos nevét mondják, lelepleződött, és vége a játéknak. Ha különböző nevet mondanak, vagy azonosat, de nem a gyilkosét, akkor mindketten kiesnek/meghalnak, és a játék folytatódik tovább.

A játék lezárása: Kieséses játék, akkor van vége, ha a gyilkos lelepleződik, vagy ha rajta kívül mindenki meghal

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a résztvevőknek, esetleg külön is kiemelve a legjobbakat

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Újabb helyszíneket (piac, váróterem stb.) és karaktereket találhatunk ki, így folyamatosan megújul a játék

A játékvezető speciális feladatai: Egy próbajáték során menet közben is elmagyarázhatja a szabályokat, így azok könnyebben bevésődnek

Egyéb/megjegyzés: A résztvevők mindig nagyon élvezik ezt a játékot!

A játékot lejegyezte: Zajácz Zoltán János