JÁTÉKRA FEL!

Zádori Józsefné: Éhes kígyók

  1. A játék neve, címe: Éhes kígyók
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, térérzékelés, együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell a társakra, hogy elkerüljék az összeütközést!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kisebb tárgyak (babzsák, kislabda, kartonkorong), zsákocskák
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Csoportalakítás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – Csoportalakítás (minimum3 fő/csoport) – apró tárgyak elhelyezése – zsákocskák kiosztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok csoportokban állnak. A csoport első tagja a kígyó feje -ő vezeti majd a többieket-, az utolsó tag a kígyó farka – nála van a zsákocska, amibe az ennivalót gyűjti. – Ti vagytok az éhes kígyók, akik sok ennivalót akartok összegyűjteni!
  17. A játék menete, játékszabályok: Összekapaszkodva kell haladni, lehetőleg szétszakadás nélkül. Ha felvette a fej az ennivalót, akkor megállva, egymásnak hátrafelé adogatva kell eljuttatni a kígyó farkáig, aki a zsákocskába rakja. Ezután indulhat tovább a keresés. Cél, hogy minél gyorsabban és összehangoltabban lakjanak jól a kígyók. Vigyázni kell, hogy a kígyók ne ütközzenek össze! Ha ez mégis megtörténik, mindkét kígyó elveszít a zsákjából egy-egy ételt.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg minden étel elfogy a játéktérről.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kígyók megszámolják mennyi ételt gyűjtöttek össze. Tapssal jutalmazzuk őket, és mindenkit megdicsérünk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Időre kell összegyűjteni az ételt. – Hátraadogatás különböző módokon (fej felett, jobb/bal kézzel, lábak között) – Ha kartonkorongot használunk, arra számokat, színeket, betűket lehet ragasztani, s valamilyen rendező elv szerint összeszedni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a csoportokon belül a szerepeket váltogatni!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Zádori Józsefné