JÁTÉKRA FEL!

Wittmann-né Csapó Anikó: Tojáskapkodó

  1. A játék neve, címe: Tojáskapkodó
  2. A játék pedagógiai célja: Szem-kéz koordináció fejlesztése, színek gyakorlása, szabálytudat fejlesztése, gondolkodás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játék előtt: megfelelő hely biztosítása. Játék közben:játékosok figyelmének felhívása hogy, az esetlegesen elgurul labda után csak az futhat, akinek a labdát szánták, az összefejelés elkerülése végett.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Kis kosár vagy tál, különböző színű szivacslabdák min:3-4 db .
  12. Technikai igény: Nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín előkészítése, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani. Kellékek beszerzése, előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékok elpakolása a helyszínen.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kör alakítása, résztvevők közel álljanak egymáshoz a körben. Játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, közel egymáshoz. Ők lesznek a kiscsibék. A játékvezető a kör közepén áll, ő a tyúkanyó (vagy kakas), és a kezében tartja a kosarat a szivacslabdákkal. A szivacslabdák a hímes tojások. A tyúkanyó feladata, hogy szétválogassa a tojásokat, de nem ismeri a színeket, ebben segítenek neki a kiscsibék. Tyúkanyó (a játékvezető) dob egy tojást (labdát) az egyik kiscsibének (játékosnak), és azt kérdezi: – Piros tojás? (bármilyen színt mondhat) A kiscsibe (a játékos) elkapja a labdát,gyorsan visszadobja a játékvezetőnek és közben válaszol a kérdésre.: – Igen piros tojás, vagy nem ez zöld tojás. (a labda színétől függően) Amennyiben a játékos nem kapja el a labdát(a tojása összetörik), vagy nem jó színt mond, le kell guggolnia és kimarad a további játékból. Mindaddig guggolnia kell, még egy másik társa nem hibáz, akkor az a kiscsibe guggol le és ő felállhat, és ismét részt vehet a játékban. Addig megy a játék, még a gyerekeknek kedve van hozzá és figyelnek a játékvezetőre.
  18. A játék lezárása: A játékvezető véget vet a játéknak, amennyiben úgy ítéli meg, hogy a gyerekek megunták a játékot, és már nem figyelnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat, megköszöni, hogy vele játszottak, és megkérdezi a gyerekeket, hogy hogyan érezték magukat játék közben és, hogy mi tetszett vagy mi nem tetszett nekik a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játék már nagyon gyorsan megy, mindig helyes választ adnak a gyerekek és többnyire elkapják a labdát lehet nehezíteni: egymás után gyorsan több labdát is dobni a játékosoknak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése után a játékvezető hagy elég időt a kipróbálásra, gondolkodásra, begyakorlásra. Mikor már mindenki számára érthető, hogy mit kell csinálni, fokozatosan gyorsít a tempón, majd egyszerre több labdát is belevon a játék menetébe. Játék közben folyamatosan figyel a gyermekek testi és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalataim alapján az óvodás gyerekek a begyakorlás után nagyon élvezik a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Wittmann-né Csapó Anikó