JÁTÉKRA FEL!

Weil Ádámné: Méhecskék virágport gyűjtenek

  1. A játék neve, címe: Méhecskék virágport gyűjtenek
  2. A játék pedagógiai célja: Türelem, figyelem, kitartás fejlesztése. Környeztük (méhek és virágok) megismerése Ismeretszerzés környezetükről, ismeretek bővítése, elmélyítése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csoportszobában a meseszőnyeg szabaddá tétele, megfelelő hely biztosítása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nagyméretű plüss méhecske
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Szabaddá tenni a csoportszoba meseszőnyegét
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhoz szükséges plüss méhecske előkészítésével és a játéktér szabaddá tételével érzelmi ráhangolás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ti lesztek a méhecskék. Egy nagy kört alakítunk az lesz a virág, és virágport fogunk gyűjteni. (Mondja a játékvezető és körbe állítja a gyerekeket.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A méhecskék szeretnének virágport gyűjteni, de a méhkirálynő csak akkor engedi őket a virágba, ha mondják a jelszót (BUMM) és utána egy gyümölcs nevét. Majd a méhkirálynő tovább repül a következő méhecskéhez. Az előző méhecske átadja a méhkirálynőt (plüss) és leül. Aki nem mondja a jelszót vagy nem tud gyümölcsöt mondani, állva marad. Aki leül, az berepülhet a virágba.
  18. A játék lezárása: Ha az összes gyereknek (méhecskének) sikerült virágport szereznie, a játék befejeződik. A megszerzett virágporral a szőnyegen körberepkedve hazarepülhetnek a kaptárba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amelyik gyereknek nem sikerült gyümölcsnevet mondania, másik méhecske segíthet neki, és így ő is bejuthat a virágba.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyümölcsnevek helyett játszhatjuk állatnevekkel, vagy évszakokhoz kötött (pl. tavaszra jellemző) fogalmakkal
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha elakad a játék, bekapcsolódni, segítséget nyújtani.
  22. Egyéb/megjegyzés: A jelszó után a mozgásformákat lehet változtatni, nem csak leül a gyerek, hanem például hasra fekszik, vagy bármilyen előre megadott pozíciót vehet fel.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Weil Ádámné