JÁTÉKRA FEL!

Vurom Sándorné: Papucskereső

  1. A játék neve, címe: Papucskereső
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem,koncentrációképesség, érzékszervek fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Pszichikai: Megbeszéljük, hogy nem nevetjük ki azt aki elsőre nem találja a cipőjét, kap újabb esélyt!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékdobbal ritmikus dobolásra, megtanuljuk a játékhoz felhasznált mondókát/dalocskát, miközben rendet rakunk a szőnyegen. Mondóka (lehet dallammal is):" Dínom-dánom dobot vernek, emődi kislányt/fiút öltöztetnek .Jár a papucs jár, mindenfelé jár." Közben a játékvezető elkéri egy gyermek benti cipőjét, és felhívja a többiek figyelmét arra, hogy van közöttünk egy kispajtás, aki elhagyta a cipőjét. Mi segítünk neki felöltözni, de csak akkor kaphatja vissza, hogyha megtalálja kinél van.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben ülünk a szőnyegen, szorosan egymás mellé, úgy , hogy a lábunk összeérjen. A térdünket felhúzzuk, talpunk a talajon, így a felhúzott, összeérintett térdek alatt alagutat képezünk. A cipő nélküli gyermek beáll a körbe, szemben velem, és a szemembe néz. Elkezdjük mondani/énekelni a mondókát, közben a lábunk alatti alagútban elindítom a cipőt. Azt kézről-kézre adjuk az alagútban, úgy, hogy a cipő nélküli kispajtásunk ne lássa kinél van éppen a cipője. Minden ritmusra tovább kell adni a cipőt! A mondóka végén a cipő megáll, és közösen megkérdezzük: "Ki öltöztet fel?" A cipő kereső kispajtás ekkor körbe nézhet. A gyerekek szemébe kell néznie, és akinél a cipő megállt, pislogással kell jeleznie, hogy nála van. A cipőkereső kispajtásnak meg kell neveznie, hogy ki öltöztesse fel, kinél van a cipője! Akinél a cipő volt, az lesz az új cipőkereső játékos.
  18. A játék lezárása: Amikor már mindenkit "felöltöztettünk", vagy ha sokan játsszuk, amikor lankad az érdeklődés a játék iránt. Elfogytak a mezítlábas kispajtásaink, így már nem fog senki megfázni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ügyesen segítettetek az éppen cipő nélkül álldogáló pajtásotoknak! Az is ügyes volt, aki gyorsan, ritmusra átvette és továbbadta a cipőt, az is aki jól láthatóan jelzett a szemével, és persze az is, aki figyelmes volt, és észrevette, ki az aki nagyon pislog neki ! Nagy tapsot a kis csapatnak!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A cipő kereső szemét bekötjük, és a mondóka végén a kérdésére válaszoló pajtásának a hangja alapján kell kitalálnia, hogy kinél van a cipője.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető mindig más helyről indítja a cipőt, hogy a mondóka ritmus száma miatt ne mindig ugyanoda érjen! Figyelemmel kísérni, hogy senki ne tartsa magánál a cipőt, ne "ragassza be" , az mindig legyen ritmusra tovább adva!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vurom Sándorné