A játék neve, címe: Ki vagyok én?
A játék pedagógiai célja: Megfigyelés, rendszerező képesség,kombinációs készség, rugalmas gondolkodás fejlesztése, fogalomalkotás, kérdéskultúra alakítása.
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség. Esetleg felhívni a figyelmet arra, hogy játék közben a helyváltoztatások során figyeljenek egymásra.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Előre kitöltött névkártyák és cellux, amivel a játékosok hátára rögzíthetem a névkártyákat.
Technikai igény: Nincs szükség.
Az előkészítés feladatai: Előre megírt lapok, kártyák, esetleg teremrendezés.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bevonhatóak a teremrendezésbe, szabadben a bejárható terület kijelölésébe.
A játék megnyitása, nyitánya: Ma a Ki vagyok én? játékot játsszuk majd! Mindenki hátára ráragasztok egy kis kártyát, melyeken nevek szerepelnek. Az lesz a feladat, hogy kitaláld, hogy te éppen most ki vagy. Segítségképpen elárulom, hogy ma a már megismert mondák és a mesék birodalmába teszünk utazást. Lehetsz mesehős vagy híres történelmi személy.
A játék menete, játékszabályok:A szabályok a következők: – A teremben sétálva mindenkitől egyszerre csak egyet kérdezhetsz. -Ha kitaláltad, hogy te ki vagy, gyere ide hozzám, levesszük a hátadról a kártyát, de továbbra is játékban maradsz, kérdezhetnek tőled.Keresd a lehetőséget, hogy kinek segíthetsz! -Amikor már csak 4-en maradtok,akik még nem tudják, hogy kik ők, akkor egy tapssal megállítom a játékot. – Hirtelen megálltok. A hozzád legközelebb eső kérdezőhöz mész, 4-es csoportot alkottok. -A folytatás a következő lesz. Mindenki a kitalálandó személyről ellentétes állítások mond felváltva a még bentlévő játékosnak .
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége , ha mindenkinek sikerült megfejtenie, hogy ki is volt ő.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret jár a csoport tagjainak, és egy rövid levezető beszélgetés is lehet arról, hogy hogyan érezte magát játék közben, mik voltak a nehézségek, mi volt ami segített.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ebben a játékban az a nagyszerű, hogy számtalan lehetőség van: témakörök adott tananyagra, filmekre, játékokra vagy bármilyen érdeklődési körre . Kicsiknek érdemes szűkíteni, de a felnőtteknél a csoportoknak egy más szituációba való elhelyezéssel lehet rávezetni az illetőt a megfejtésre.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a szabályokat betartják-e. Egy kérdésre egy válasz. Illetve, ha már négyen maradnak csak, akkor csoportalakítás. Előzetesen felmérni, hogy a csoport tagjai számára ismert személyekről legyen szó, így biztosítható a sikerélmény mindenki számára.
Egyéb/megjegyzés: Jól éreztük magunkat.
A játékot lejegyezte: Vörösné Bujdosó Andrea