JÁTÉKRA FEL!

Vörös Józsefné: Űrlények, bolygóra fel!

  1. A játék neve, címe: Űrlények, bolygóra fel!
  2. A játék pedagógiai célja: Térbeli orientáció, vizuális figyelem, emlékezet és reakciógyorsaság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor a játékosok figyeljenek egymásra, ne ugorjanak a karikára.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: műanyag karikák
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Játékhoz szükséges eszközök, karikák előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Karikák szétszórása a terepen egymástól kb. két-három méter távolságra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindannyian űrlények vagytok, akik elfoglalnak egy-egy bolygót. A bolygók lesznek a karikák.
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután a játékosok elhelyezkedtek a bolygókon, felhívjuk a figyelmüket, hogy az „Űrlények, ki a bolygóról!” felszólításra el kell hagyni a karikát és szabadon lehet helyet változtatni a karikák között. „Űrlények bolygóra fel!” kiáltásra új bolygót kell keresniük. Az a játékos, aki nem talált magának bolygót, kiesik, a játékmester elveszi valamelyik játékos bolygóját, karikáját. Mindig egy bolygóval kevesebb van, mint ahány űrlény. Igyekezzetek, hogy jusson számotokra bolygó!
  18. A játék lezárása: A játékban maradó utolsó két űrlény a játékterület két ellentétes végeiből indulva verseng, hogy melyikük ér hamarabb a terület közepén lévő bolygóra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat, megköszönjük a részvételüket, a győztest megtapsoljuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Karika helyett lehet zsámolyra állni. Egyik karikából a másikba előre meghatározott mozgásformában lehet átjutni- amelyet a helyszín is meghatároz-: pl. gurulás, mászás, egy-, két lábon szökdelve, rákjárásban. Az utolsó két játékost különféle testhelyzetből indíthatjuk a bolygó elfoglalására: háttal, földön fekve, guggolva, törökülésből stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagy létszám esetén csak párosan, végig egymás kezét fogva foglalhatják el a bolygókat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vörös Józsefné