JÁTÉKRA FEL!

Vörös Ferencné: Kecske a kertben

  1. A játék neve, címe: Kecske a kertben
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgás a szabadban, bevonni minél több gyereket a játékba kényszer nélkül, szabadidő kellemes eltöltése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy futás közben, társaik kerülésekor fokozottan figyeljenek egymásra. Füves területen való játék közben a csúszásveszélyre is ügyeljenek.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs szükséges kellék.
  12. Technikai igény: Nincs szükséges technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékhoz tartozó dal megtanulása, illetve az udvar egy pontján, ahol sok szabad tér van,kört alkotunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elkezdjük a játékot azokkal a gyerekekkel, akik szívesen játszanak együtt, aztán játék közben csatlakoznak, azok, akik még kedvet kapnak hozzá.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok kört alkotnak, 2 játékost kiválasztunk, 1 a kör közepében foglal helyet, Ő a kecske, 1 a körön kívül marad, Ő a gazda. A dal ütemére a kör elindul jobbra, a két játékos pedig ellentétes irányba. A dal végén a játékosok megállnak. A két játékos közt a következő párbeszéd zajlik: – gazda: Kecske-becske mit keresel a kertemben? – kecske: Káposztát ennék, ha volna. – gazda: Kapáltál? – kecske: Még most is kapálok. – gazda: Öntöztél? – kecske: Még most is öntözök. – gazda: Nem félsz, hogy megfoglak? – kecske: NEM!!! A körben álló gyerekek kaput tartanak, közöttük futnak a játékosok, egészen addig, amíg a gazda megfogja a kecskét.
  18. A játék lezárása: Ha már minden résztvevő volt valamelyik szerepkörben, véget vetek a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek véleménye alapján kiválasztjuk a legügyesebb gazdát, aki a leghamarabb fogta meg a kecskét, illetve a legügyesebb kecskét, akit a legnehezebben lehetett megfogni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíteni lehet a játékot azzal, hogy a körben álló gyerekek a kaput tartó kezüket leeresztve akadályozhatják akár a kecske, akár a gazda útját.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell a szabályok betartására, a résztvevők testi épségére, figyelni kell arra, hogy ha egy páros nagyon sokáig kergeti egymást, akkor pl szerepcserével elérni a célt, hogy a gazda megfogja a kecskét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs egyéb megjegyzés.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vörös Ferencné