JÁTÉKRA FEL!

Vonáné Tarjányi Tímea: Boszorkányföld

  1. A játék neve, címe: Boszorkányföld
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségformálás a közös játék öröme által,alakuljon együttműködési képességük, egymáshoz való alkalmazkodási képességük, figyelmük, kondícionális képességük (gyorsaság)
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmének felhívása, hogy figyeljenek egymásra pl.: ha a földre fekszenek ne rugdossák egymást, székről, padról, bordásfalról ne lökjék le egymást.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: valami olyan eszköz, amire fel lehet állni, mászni, pl: szék, aztal, pad, bordásfal, mászóka
  12. Technikai igény: nincs szükség technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Ha a tornaszobában játszuk nincs szükség rá, ha a teremben akkor úgy kell berendezni, hogy legyen elég tér a biztonságos játékhoz és a terem szélén legyen az, amire felállhat, felmászhat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: segíthetnek a terem elrendezésében
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bevezetem őket a terembe és előadom, hogy a boszorkányok földjére keveredtünk, akik ennek nem örülnek és megpróbálnak minket támadni, de leküzdhetjük az akadályokat, ha mindent úgy csinálnak ahogy mondom
  17. A játék menete, játékszabályok: -Ha azt mondom „napsütés” hanyattfekvésben pihenhettek, nincs semmi veszély a boszorkányok alszanak. -Ha azt mondom „békák” fel kell valamire mászni, különben, ha rátok ugranak ti is békává változtok. -Ha azt mondom „hurrikán” válassz egy párt és álljatok egymásnak háttal, oldalt fonjátok össze a karotokat, hogy ne tudjon elsodorni. -Ha azt mondom „boszorkány” szaladjatok hozzám és én megvédelek benneteket tőlük.
  18. A játék lezárása: „Napsütés” vezényszó után kérem, hogy csukják be a szemüket és visszavarázsolom őket az óvodába.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem őket, hogy mindent úgy csináltak, ahogy kértem, így megmenekültünk a boszorkányoktól. Beszélgetünk arról, hogyan érezték magukat, mi tetszett a legjobban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más vezényszavakkal és hozzá kapcsolódó mozdulatokkal sokféleképpen bővíthető, variálható, pl.: „boszorkányseprű”: hasonfekvés, így a repülő seprűk elszállnak felettünk, „villámcsapás”: guggolásban összehúzzuk magunkat, sziklahasadékba bújunk, így nem érhet el minket, de a kerettörténet is változtatható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kezdetben, amíg be nem gyakorolják a vezényszavakhoz tartozó mozdulatokat, addig lassabban mondom, majd minél jobban tudják, annál gyorsabban próbálom váltogatni, hogy még élvezetesebbé tegyem a játékot. Emellett folyamatosan figyelnem kell a biztonságra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékelv hasonló a Tűz, víz, repülő játékhoz, de próbáltam egy kerettörténetbe ágyazni és más vezényszavakat, hozzá tartozó mozdulatokat kitalálni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vonáné Tarjányi Tímea