JÁTÉKRA FEL!

Völgyi Róbert: Postás

  1. A játék neve, címe: Postás (Add tovább az evangéliumot!)
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok ne érezzék magukat kényelmetlenül fizikai érintés közben, érezzék egymás mozgását, reagáljanak csapattársuk nonverbális jelzéseire
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: ne szorítsd erősen a másik kezét, ne okozz fájdalmat, a plüssoroszlán elkapásakor ne üss erősen az asztalba
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: plüss állat, kártya különböző oldalakkal
  12. Technikai igény: hosszú asztal, padok vagy székek
  13. Az előkészítés feladatai: az asztal hosszanti oldalán egymással szemben foglaljon helyet a két azonos létszámú csapat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: erősebbek mozgathatják a bútorokat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kártya a mi esetünkben egy hűtőmágnes volt, amin egy idézet volt Szent Ágostontól: „Mindig tud adni, akinek szíve szeretettel van teli. A szeretethez nem kell teli erszény.” Ha Istentől szeretetet és gondoskodást kapunk, akkor azt adjuk tovább más embereknek! Ezt példázza ez a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető megmutatja a kártyát. Felolvassa az idézetet. A szemben elhelyezkedő csapatok, csapatonként megfogják egymás kezét. A játékvezető elmondja, hogy az üzenetet némán, kézszorítással adják tovább, de csak abban az esetben, ha a kártya színes fele van felül. Ezt a két csapatnak csak az első játékosai láthatják. Mindenki más az asztal túlsó végén elhelyezett plüss állatot nézi. Amikor a plüss állatnál ülő utolsó játékos is érzi a kézszorítást, el kell kapnia azt. Amelyik csapat gyorsabb, abban az utolsó játékos, előre jön, a többiek hátrébb csúsznak. Amennyiben az utolsó játékos úgy veszi el a plüsst, hogy nem kellett volna, az első játékos megy a sor végére a többiek előre csúsznak.
  18. A játék lezárása: A cél, hogy a csapat megtegyen egy teljes kört, tehát az első játékos végig jusson a soron, majd elkapóból újból első legyen. Amelyik csapatnak ez előbb sikerül, az a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezd meg, hogy érezték magukat, mennyire volt nehéz eldönteni, hogy valóban megszorították-e a kezét. Mennyire kell koncentrálni, mennyire kell együtt „lélegezni” a mellette ülővel.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Igaz-hamis állítások bemutatása, amikor csak az igaz állítások esetén kell kezet szorítani.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A képeket az info@jatekrafel.hu címre küldtem el
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Völgyi Róbert