JÁTÉKRA FEL!

Vörösné Hermán Nikolett Eszter: Repülő nevek

  1. A játék neve, címe: Repülő nevek
  2. A játék pedagógiai célja: Reakciógyorsaság fokozására, figyelemfejlesztésre alkalmas játék.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha tornaszobában, tornateremben vagy a szabadban épület mellett játsszuk, akkor fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy a labdával nehogy kitörjék az ablakot.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db gumilabda
  12. Technikai igény: Vegyes csoportokra van szükség, csak fiú és csak lány csoportoknál a játék nem lesz izgalmas, nem kíván akkora koncentrációt.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, hogy ott félkörben állva, biztonságosan folyhasson a játék.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Figyelmeztessék egymást, hogy ne túl szorosan és félkörben álljanak be.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntés, félkör alkotása, labdaadogató választása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok félkörben állnak egymástól könyöktávolságra (lehetőleg egymás mellett ne csak fiú és ne csak lány álljon, hanem vegyesen rendeződjenek el). Egy játékos velük szemben áll, kezében labdát tart. Tetszőlegesen dobálja a játékosoknak a labdát, közben egy keresztnevet mond. Ha lánynak dobja a labdát, és közben lánynevet mond, akkor a labdát le kell csapni. Ha viszont fiúnevet mond, akkor el kell kapni. Fiúk esetén természetesen fordítva érvényesek a szabályok. Aki eltéveszti, kiesik. Az a játékos győz, aki utoljára marad. Akkor érdekes a játék, ha az adogató nagyon gyorsan dobálja a labdát, nem hagyva ezzel időt túl sok gondolkodásra.
  18. A játék lezárása: A játék élményéért játszanak minden következmény nélkül! A játékosok visszajelzésit figyelembe véve a játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt. Megtapsoljuk a nyertest. Megkérdezem, hogy érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot zálogos formában is játszhatjuk. Esetleges lehetséges variációk: pl.: nyelvtan órán különböző szófajú szavakkal, matematika órán páros-páratlan számokkal játszhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A félkör megalkotása, a labdaadogató kiválasztása, a szabályok ismertetése után a játékvezető is játékosként vehet részt a játékban. Érdemes később arra biztatni a gyerekeket, hogy a labdaadogató gyorsan mondja a neveket és pergős legyen a játék. A játék során figyelmezteti a gyermekeket, hogy ha le kell csapniuk a labdát, akkor azt először ne vegyék a kezükbe, és csak utána pattintsák le, mert az alapján azt gondolhatjuk, hogy elrontotta a feladatot. Az eredeti játékvezetőnek folyamatosan figyelnie kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára és a fáradás jeleit észlelve lezárni a játékot, és figyelnie kell azt is, hogy ki rontotta el a feladatot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekek nagy kedvence lett a játék, és a pedagógusok is szívesen beállnak, mert még nekik sem könnyű a koncentráció és a hirtelen kapcsolás.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vörösné Hermán Nikolett Eszter