JÁTÉKRA FEL!

Vitányiné Struba Rita: Kerek erdő kidobó

  1. A játék neve, címe: Kerek erdő kidobó
  2. A játék pedagógiai célja: Résztvevők jól szórakozzanak, át tudják adni magukat a mozgás örömének. Felfrissüljenek, és a nap során felgyülemlett feszültségeket játék közben le tudják vezetni.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra a helyváltoztatáskor. A labdával lehetőleg lábra célozzanak, nehogy sérülést okozzanak vele.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Közepes méretű gumilabda, kréta, ha beton pályán játszunk.
  12. Technikai igény: Nincs szükség egyéb technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad terület, ahol biztonságosan tudunk játszani. A résztvevőknek ismerniük kell egymás nevét. A játék során használt jelszó megbeszélése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha több tanulónak megegyezik a keresztneve,akkor meg kell beszélni, hogyan különböztessék meg egymást, kit milyen néven szólítsanak a játék során.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet, játékszabály és az előre megbeszélt varázsige (jelszó) ismertetése. Az erdő népét gonosz varázslat szállta meg. Aki nem tud elmenekülni a varázsige bűvöletéből manóvá változik. A játék végén az utolsó játékosnak van lehetősége a varázslat megtörésére, de ehhez az összes játékos együttes erejére szükség lesz.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a pálya közepén felfestett körön egymás mellé állnak ( kört alakítanak). A játékvezető miután ismertette a kerettörténetet és a szabályokat a kör közepén marad és magasba dobja a labdát. Míg a labdát feldobja, bekiabálja az egyik gyerek nevét. A többi játékos elmenekül a körről, minél messzebb a kidobó társuktól. Eközben a megnevezett játékosnak a labdát gyorsan el kell kapnia és az előre megbeszélt varázsigét (jelszót) jó hangosan be kell kiabálnia. Ekkor a menekülő játékosoknak szoborrá kell dermedniük. A kidobó játékos (varázsló) csak a körön belül (az erdőben) mozoghat és az erdő széléről a vonalról kell célozni, kiütni a csapdába került játékosokat. Akit elkap a labda, vagy elmozdul a labda elől,az a játékos helyet cserél a varázslóval és kiesik a játékból. Őt manóvá változtatja a varázsló, és helyet foglal a körön belül. Ha a kidobó nem talált el senkit, a kör közepére áll és miután újra feldobta a labdát és bekiabált egy újabb nevet, innen menekül az új dobó elől. A varázsigét minden esetben be kell kiabálni a labda elkapásakor, mert különben kiesik a játékból. Mindig az éppen manóvá változtatott játékos választ új varázslót (kidobót). A játék addig tart, míg az erdő teljesen be nem népesedik manókkal. Győztes az a játékos, aki utolsónak marad a körön.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg a kerek erdő be nem népesedik az elvarázsolt manókkal. A győztes az a játékos, aki utolsónak marad a körön, őt nem sikerült Hókuszpóknak elvarázsolnia. Végezetül a győztes újra bekiabálja a jelszót ( varázsigét), mindenki egyszerre megismétli, miközben a magasba ugrik és megtörik a varázs.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok szóbeli dicséretet kapnak a lelkes játékért. A győztes a következő játékban szerez egy plusz életet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet nehezíteni a játékot egy újabb labda bedobásával
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály ismertetése, a szabályok betartatása. Folyamatos jelenlét és figyelem a játékosok testi épségének óvása érdekében.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egyszerű tornatermi kidobó játékot alakítottunk át szabadtéri játékká. A játéktérhez a műfüves futballpálya közepén felfestett kör adta az ötletet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vitányiné Struba Rita