JÁTÉKRA FEL!

Virág Olga: Szerencsejáték

  1. A játék neve, címe: Szerencsejáték
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemkoncentráció fejlesztése, egymásra figyelés erősítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, hogy kényelmesen körben állhassunk
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín előkészítésében segíthetnek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Résztvevők köszöntése, szabály ismertetése, próbajáték
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. A játék szabálya nagyon egyszerű: egymást követő számokat kell mondani sorban (1,2,3) és minden 4-gyel osztható szám helyett azt kell mondani annak, akire a sor került, hogy: SZERENCSEJÁTÉK! A következő játékossal folytatódik a sor: 5, következő:6, következő:7 és ismét: SZERENCSEJÁTÉK! A „szerencsejáték” helyett bármilyen szót mondhatunk, ami kapcsolódik a célcsoporthoz, vagy a képzés témájához, vagy amiben előtte (esetleg egy kis játék keretében) megegyeznek a résztvevők. Aki a játék során hibázik, az kiesik. Így folyamatosan csökken a résztvevők száma.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csak egyetlen játékos marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha nagyon profi csapattal dolgozunk, akkor továbbfejleszthetjük a játékot a következőképpen: a néggyel osztható számok helyett azt mondjuk: BIMM! Az öttel osztható számok helyett azt mondjuk: BAMM! Amelyik néggyel és öttel is osztható, ahelyett azt mondjuk: BIMMBAMM!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes egy próbakört csinálni, hogy pontosan megértsék a feladatot. Folyamatosan figyelni kell arra is, hogy ki hibázott. Ha a játékvezető is beáll, akkor ez sokkal nehezebb feladat, mint ha kívülállóként szemléli a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A továbbfejlesztett játék nagyon nehéz: ha sikerélményhez szeretnénk juttatni a csoportot, akkor figyeljünk a korlátaikra és a megfelelő játékvariációt válasszuk!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Virág Olga