JÁTÉKRA FEL!

Vincze Sándorné: Tánc a karikában

  1. A játék neve, címe: Tánc a karikában
  2. A játék pedagógiai célja: A szórakoztatás, csapatépítés, együttműködés, problémamegoldás fejlesztése a cél.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék során mondom el, mikor már annyian vannak a karikában, hogy már többen nem tudnának már egy lábon sem állni és már kitalálták esetleg, hogy a nagyobbak a hátukra is fel tudnak venni egy-egy kisebb gyereket. Akkor hívom fel a figyelmüket egymás és önmaguk testi épségének megóvására, hogy csak akkor vegyék fel társukat a hátukra, ha biztonsággal meg is tudják tartani. Ha szükséges, azonnal beavatkozok.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Hulahopp karikák, (attól függ, milyen korosztály) 8-9-10 személyenként 1 hulahopp karika.
  12. Technikai igény: Zene lejátszásához magnó és hosszabbító előkészítés.
  13. Az előkészítés feladatai: A karikákat előkészítjük, elhelyezzük a játéktéren. A hosszabbítót elővesszük, a magnót beüzemeljük.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen készítjük elő a karikákat, közösen akadálymentesítjük a játékteret.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Választunk annyi önként jelentkezőt, ahány karikánk van. (8-9-10 személyenként 1 hulahopp karika.)Ők beállnak a karikák közepébe. A többiek pedig üljenek le a fűbe, vagy álljanak körbe.
  17. A játék menete, játékszabályok: Szerettek táncolni? Most olyan játékot játszunk, hogy akik a karikákban vannak, azoknak táncolniuk kell, de úgy, hogy ne lépjenek ki a karikából. Táncoltok fél percig, majd választanotok kell egy-egy tanulót a karikákon kívül elhelyezkedők közül, akik bemennek a karikákba, és most már ők is táncolni kezdenek. Mindig a karikákba utoljára belépők szólítják a következő táncosokat. Fontos, hogy minél többen részt vegyenek a játékban, hogy jó hangulatot teremtsünk, és hogy vigyázzunk magunk és egymás testi épségére.
  18. A játék lezárása: Addig játszunk, amíg el nem jutunk odáig, hogy több tanuló már nem fér be a karikákba biztonsággal. Megszámoljuk, melyik karikába hányan vannak. Kihirdetjük a győztes csapatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat. Megköszönöm a részvételt. Üljünk le egy nagy körbe. Az egy karikában lévők egymás mellett foglaljanak helyet. Beszélgetünk arról, hogy érezték magukat? Hogyan tudták megoldani a feladatot? Mi volt a legkönnyebb, mi a legnehezebb a játékban?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A karikában állók ne zenét hallgassanak fél percig, hanem ő maguk énekeljenek el egy dalt minden új játékos beállása után. Vagy: Aki kiteszi a lábát a karikából, az átmegy a másik csapathoz és innentől kezdve a másik csoport teljes jogú tagjaként játszik tovább. Vagy: az jöhet be a körbe, aki hamarabb válaszol jól a feltett kérdésre, pl: szorzótábla, bennfoglalótábla, két szám összege, különbsége.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljek arra, hogy mikor már többen vannak a karikában, akkor is biztonságban legyenek.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék akkor kivitelezhetőbb, ha Szerintem vegyes korcsoportú gyerekekkel jó ezt a játékot játszani. Könnyebb és biztonságosabb felemelni és megtartani a kisebb, a fiatalabb játékosokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vincze Sándorné