JÁTÉKRA FEL!

Vigh Laura: Ki a lyukból – be a lyukba

  1. A játék neve, címe: Ki a lyukból – be a lyukba
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyeljenek egymásra, szavak nélkül próbáljanak egymással kapcsolatot teremteni, helyet cserélni. A beszélgetők jobban megismerjék egymást.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet, hogy vigyázzanak az ütközés veszélyre és a széknél a leülésnél.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: A résztvevők számához képest eggyel kevesebb szék.
  13. Az előkészítés feladatai: Székek körbe rakása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A részvevők hozzák és teszik körbe a székeket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Akik a széken ülnek ők az egerek, akik a lyukban vannak, a középen álló a macska. A macska megpróbálja kicsalogatni az egyik egeret, míg a többi egér azzal szórakozik, hogy a háta mögött helyet cserélnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy valaki a kör közepén áll, ő a macska, a többiek ülnek a székeken, ők az egerek a lyukban. A macska odamegy valakihez, és elkezdi csalogatni, kérdezgetni. Közben a háta mögött ketten helyet cserélnek úgy, hogy valahogy jeleznek egymásnak, de semmilyen hangot nem adhatnak ki. A középen álló célja, hogy ezt észre vegye, és előbb üljön le valamelyikük helyére. Ha sikerült, akinek nem jutott szék, ő lesz középen. Ha nem, akkor ő marad. A középen állónak nem kötelező végig csak egy egeret csalogatni, egymás után többnél is próbálkozhat. A széken ülőknek figyelniük kell, hogy egymás mellett lévők nem cserélhetnek helyet.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszuk, amíg a résztvevők nem unják.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, megköszönöm a játékot és megkérdezem, hogy érezték magukat?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Állva is lehet játszani, minden kellék nélkül.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vigh Laura