JÁTÉKRA FEL!

Vígh Erika: Vadász és a vadkacsák

  1. A játék neve, címe: Vadász és a vadkacsák
  2. A játék pedagógiai célja: Összetartás fontossága. Bíznunk kell egymásban. Mozgásfejlesztés. (együttműködés, egymás elfogadása, segítése, szabályok betartása)
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor figyeljetek egymásra! A dobást az alsó végtagokra célozd, erőssége gyenge legyen!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Labdák, két különböző színű mez, tornapad
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése: labda, színes mezek, pad, a tó területének kirajzolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek közös előkészítése, játéktér megrajzolása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese ismertetése: A mai játékunk egy kiszabadítós, megmentő játék. A király összes alattvalóját vadkacsává varázsolta a gonosz boszorkány és a tóba terelte őket. Csak a fővadász és segédje menekült meg. Kihallgatták a boszorkányt és megtudták, ha a varázsgömbbel (labdával) megdobják a vadkacsákat a tópartról, azok visszaváltoznak és a király parkjában (padon) helyet foglalnak. Ha a varázsgömb földet érint már nem tudja erejét kifejteni. Ha mindenki megmenekült a játék véget ér. A fővadászt és segédjét egy kiszámolóval választjuk ki.
  17. A játék menete, játékszabályok: Csak a vadász és segédje dobhat a labdával. A többiek nem foghatják meg a labdát. Csak a tópartról célozhat. A dobás ereje gyenge, lehetőleg az alsó végtagokra irányul. A kidobott játékos a lehető leggyorsabban elhagyja a játékteret.
  18. A játék lezárása: Ha a tóból elfogytak a játékosok a játék véget ér. Dicséret az ügyes dobásokért és természetesen az utolsóként kidobott játékosnak is jár.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha élvezték a játékot, újabb kiszámolóval új vadászokat választunk, és újra játsszuk a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A keretmese megváltoztatásával új játékot játszhatunk. A király vadászait egy gonosz boszorkány vadkacsává varázsolta és a tóba terelte őket. Csak a fővadász menekült meg és kihallgatta, hogy a bűvös varázsgömbbel (labdával) megdobja a vadkacsákat a tópartról megmentheti társait, akik visszaváltoznak vadásszá és segíthetnek neki. A földet érintő varázsgömb már nem tudja erejét kifejteni. (Mezt cserélnek és a tópartról ők is mentő akcióba kezdenek). A játék akkor ér véget, ha minden vadkacsa visszaváltozott. A vadkacsáknak most már egyre több vadászra kell figyelni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelek a játékosok testi épségére, fizikai állóképességükre.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék szabadban is játszható, jól látható pályakijelöléssel, illetve labdavisszahozókat is ki kell jelölni az elgurult labdák miatt, ahhoz hogy a játék dinamikája megmaradjon. A szabadban nincs szükség tornapadra, a földre is le lehet ülni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vígh Erika