JÁTÉKRA FEL!

Vig Hilda: Lopakodó királyfi

  1. A játék neve, címe: Lopakodó királyfi
  2. A játék pedagógiai célja: A figyelem, koncentrációs képesség, a mozgáskultúra fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan eszközt kell a középen álló játékos kezébe adni, amivel rámutathat az őt közelítő társára, de nem tudja vele megsérteni.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kendő, kard, vagy pálca
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A játékot az osztályteremben játszottuk. Csak a padokat kellett a falhoz tolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítettek, mert könnyű, egyszemélyes padjaik vannak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet ismertetése:A gonosz sárkány elrabolta a király lányát és a palotájába zárta. A palota bejáratát éjjel-nappal őrzi az egyfejű sárkány őr.Az őrködő sárkányt úgy lehet kicselezni, ha halkan lopakodva osonnak a királylány megmentésére induló királyfiak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok, vagyis a királyfiak kört alkotnak. Középre beáll az őr sárkány, kezében egy kard. A szemét egy kendővel bekötjük. Feladat: Ki tudja úgy megközelíteni a sárkányt, hogy észre ne vegye. Természetesen olyan halkan kell lopakodni, mint éjjel a Hold. Ha a sárkány észreveszi a lopakodót, kardjával rámutat, a királyfi mehet vissza a helyére. A lopakodót mindig a játékvezető jelöli ki rámutatással. Ha a lopakodó királyfinak sikerül megérintenie a sárkányt, helyet cserélnek.
  18. A játék lezárása: Az a játékos volt a legügyesebb, aki a legtöbbször tudta megérinteni a sárkányt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legügyesebb királyfi matricát kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kerettörténet szereplői állatok is lehetnek. Lényeg, hogy olyat válasszunk, amire jellemző a lopakodás, pl.róka
  21. A játékvezető speciális feladatai: A lopakodó kijelölése, kendőcsere esetén a kendő felkötése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vig Hilda