JÁTÉKRA FEL!

Vietorisz Ágnes: Szivárvány

  • A játék neve, címe: Szivárvány
  • A játék pedagógiai célja: Együttműködésre nevelés, színek ismeretének gyakorlása, feszültségoldás, mozgáskoordináció fejlesztése, figyelem ill. koncentráció fejlesztése.
  • A játék jellege: Csoport vagy párképző
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A játék jellegéből adódóan a résztvevők összeütközhetnek, összefejelhetnek. Erre fel kell hívni a figyelmüket.
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 5+,7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Textilből vagy papírból vágott 40×6 cm-es szalagok piros, sárga, zöld, kék és ibolyaszínből, mindegyikből 2 db.
  • Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai eszközre.
  • Az előkészítés feladatai: A játékhoz szükséges szalagokat be kell szerezni, méretre vágni. ki kell jelölni a pályát tornateremben, vagy a szabadban. a pálya felülete ne legyen csúszós!
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek a két csapat számára a rajtvonalakat megrajzolni, esetleg ugrókötelet kifeszíteni a talajra rajtvonalnak, ha szabadban játszunk. Az ügyesebb gyerekek segíthetnek a szalagokat méretre vágni.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető megkéri a résztvevőket, hogy álljanak két csapatba. A csapatok helyezkedjenek el egymással szemben a talajon jelzett rajtvonalakhoz.
  • A játék menete, játékszabályok: A játék neve Szivárvány. Az egyik csapat a Manók csapata, a másik pedig a Törpék csapata. Mindkét csapat célja, hogy a legrövidebb idő alatt egy szivárványt készítsen piros, sárga ,kék, zöld és ibolya színű szalagokból.Ha egy csapat minden színből egyet megszerez, és egymás alá rakja, kész a szivárvány és nyertek. Amelyik csapat szivárványa hamarabb elkészült, az a csapat nyert. A csapatoktól egyenlő távolságra, középre van elhelyezve a kupac szalag. Rajt szóra mindkét csapatból egy-egy gyermek( amit ők előre megbeszéltek) fut a kupachoz és elvesz egy szalagot, és már szalad is vissza a csapatához. Csak az a csapat tarthatja meg a szalagját, amelyikhez hamarabb visszaért. A másik csapatnak vissza kell tenni a szalagot a kupacba. Ezután újabb Rajt! szóra jöhet a következő csapattag. Így folytatódik ez addig, ameddig valamelyik csapat szivárványa elkészül, és nyernek. A játék előtt játsszunk próbajátékot, hogy lássuk, mindenki érti-e a szabályokat!
  • A játék lezárása: Megdicsérjük a győztes csapatot gyorsaságukért, és a többieket is a szabályok betartásáért. Megköszönjük a részvételt. Megkérdezhetjük, hogy hogyan érezték magukat játék közben.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha táborban játszunk ilyen játékot, akkor a játék jutalma lehet egy szivárvány gyümölcstál almából, barackból, kiviből, szilvából és lila szőlőből.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet úgy is játszani, hogy csak jobb vagy bal kézzel lehet a szalagért nyúlni. Ilyenkor a jobb és bal irányt is gyakorolják a gyerekek.
  • A játékvezető speciális feladatai: Fontos figyelni a játékvezetőnek arra, hogy a csapatból minden gyerek részt vehessen a játékban, hiszen a résztvevők önmaguk döntenek, hogy mikor ki fut a szalagért. Ne rekesszenek ki senkit! Folyamatosan figyelni kell a játékosok testi és lelki biztonságára!
  • Egyéb/megjegyzés: ez a korosztály nagyon szereti ezt, és az ehhez hasonló versengős játékokat
  • A Játékot lejegyezte: Vietorisz Ágnes, (vietorisz.agi@gmail.com)