JÁTÉKRA FEL!

Vid Natasa: Találd ki, hogy milyen jó tulajdonság a neved!

  1. A játék neve, címe: Találd ki, hogy milyen jó tulajdonság a neved!
  2. A játék pedagógiai célja: az együttműködés növelése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Cetlik, amikre a jó tulajdonságok vannak írva egyesével. Célszerű etikett címkére írni, mert az öntapadós és nem veszi el az időt az, hogy pl. celluxal ragasszanak egymás hátára.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Összegyűjteni a használni kívánt jó tulajdonságokat, minimum annyit, amennyi a résztvevők száma. Kisebb cetlikre írni a jó tulajdonságokat. Lehet kézzel és lehet nyomtatva is. Be kell rendezni a termet, a bútorokat, ha vannak, ki kell tolnia terem szélére.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem lehetséges, mert akkor előre ismernék a cetliken szereplő szavakat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Most képzeletben elutazunk Afrikába. Egy olyan törzset látogatunk meg, ahol jó tulajdonságokról nevezik el az embereket. Ti is kaptok egy új nevet. Mindenkit egy-egy jó tulajdonságról neveznek el. Ezután mond el a játékszabályokat, amit alább olvashatsz.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Te pedig ismerteted a játékszabályokat. Ki kell találnia mindenkinek hogy hívják, mi lett az új neve az afrikai vendégségben. Mindenki húz egy cetlit egy borítékból, amin 1-1 név (jó ulajdonság neve) szerepel. Az öntapadós cetliket egymás hátára ragasztják, úgy hogy akinek a hátára kerül semmiképpen ne láthassa mi van ráírva. Segíteniük kell egymásnak kitalálni, hogy milyen jó tulajdonság az új nevük úgy, hogy 1-1 mondatot mondanak egymásnak, ami erre a tulajdonságra utal, DE azt a szót, ami a másik résztvevő hátán szerepel nem mondhatják ki. Mondj erre néhány példát olyan tulajdonságokkal kapcsolatban, amik a cetliken nem szerepelnek. A játékosok random körbe sétálnak a teremben és akivel szembe találkoznak kölcsönösen segítenek egymásnak rájönni 1-1 mondattal, mi lehet az új nevük. Majd továbbmennek és a következő résztvevőnek segítenek. Aki kitalálta a nevét, annak le lehet vennie a hátáról a cetlit, de ő is bennmarad és tovább játszik segítve a többieket.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, ameddig mindenki kitalálta az új nevét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Adj pozitív visszajelzést a játékosoknak, kérdezd meg hogy érezték magukat, mik a tapasztalataik, melyik szerepben volt könnyebb: segítő – segített? Mit tanultak a játékból?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A végén a feldolgozásnál, ha van elég idő arra is ki lehet térni, hogyan kapcsolódik személy szerint hozzájuk az adott jó tulajdonság, ami az új afrikai nevük volt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető is beállhat a játékba, főleg ha látszik, hogy nehezen fogalmaznak meg segítő mondatokat egymásnak. Mondj pár plusz példát ilyenkor.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szívesen játszották. Tetszett nekik a kerettörténet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vid Natasa