„Kerettörténet (szempárbaj): Kelekótya kaméleon (a kiválasztott játékos) éppen egy távoli vidéked sétált, amikor meghallotta gyomra korgását. Kénytelen volt eleség után nézni. Megállt egy odvas fánál egy virágokkal teli rét szélén, csak figyelt és fülelt. Szerencséjére rengeteg tücsök, sáska, hernyó és egyéb csúszó-mászó állat (ez lesz a többi játékos) közelségét észlelte. Kelekótya kaméleon feladata/célja, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire rákacsintott. Akire a kaméleon rákacsint, az a játékos már a kaméleon ebédje lesz, kiesik a játékból (pl. le kell hajtania a fejét). Ha valaki észreveszi, ki a Kelekótya kaméleon, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, ki lehet a kaméleon, akkor nekik egyszerre kell rámutatni. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akit a kaméleonnak véltek, akire rámutattak. A játék addig folytatódik, amíg a kaméleon ki nem esik, illetve, ha a kacsintóval (kaméleonnal) együtt négyen maradnak játékban. Szintemelés: két kaméleon (egymást sem ismerik) „
Veress Edit
Célcsoport: 14+