JÁTÉKRA FEL!

Veres Mariann: Kútba estem

A játék neve, címe: Kútba estem

A játék pedagógiai célja: Értelmi nevelés: számolási készség fejlesztése. motoros képesség fejlesztése: nagymozgások, térbeli tájékozódás. Szociális képesség fejlesztése: társas kapcsolatok, szabályokhoz való viszony, alkalmazkodóképesség, együttműködés.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely, megfelelő távolság biztosítása. A kútból kihúzásnál ne fejtsenek ki nagy erőt.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös ismert dal éneklése.

A játék megnyitása, nyitánya: Felvezetésként megkérdezem van e kedvük egy közös játékhoz? Az ismert dal éneklésével, egymás kezét megfova kört alakítunk, majd tovább énekelve körben járunk.

A játék menete, játékszabályok:A kör közepén guggol egy kiválasztott játékos, aki a dal végén így szól: -Kútba estem. A többiek megkérdezik: -Hány méterre? A válasz tetszés szerinti, például: Hatra. A körben állók további kérdése: -Ki húzzon ki? A gugolló valakinek kimondja a nevét. A megnevezett játékos a gugollót kézen fogja és hatot ugranak, így húzva ki a kútból. Ezt követően helyet cserélnek.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor mindenkire sor került.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után megkérdezem, hogy jól érezték e magukat? Én is elmondom a véleményemet, dícséretet alkalmazok.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bent marad, aki kútba esett is. A következő körben már ketten hívhatnak segítséget.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelmet kell fordítani az esetleges konfliktus helyzetre. Ne csak a barátaikat válasszák, hanem aki még nem került sorra.

A játékot lejegyezte: Veres Mariann