JÁTÉKRA FEL!

Veres-Lukács Lilla: Dezsőke-projekt 1.fázis – Csapatépítő

  1. A játék neve, címe: Dezsőke-projekt 1.fázis – Csapatépítő
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítő játék első része, mely bizalmat épít felém, mint játékvezető felé, közös elköteleződés egy cél felé, együttműködésre sarkallja a csapattagokat.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Különösebb biztonsági intézkedésre nincs szükség
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: egy haldokló növény papír, toll hanglejátszásra alkalmas eszköz (mobiltelefon hangrögzítője és lejátszója)
  12. Technikai igény: mobiltelefon
  13. Az előkészítés feladatai: 1. Megfelelő növény megtalálása 2. Szöveg megírása, rögzítése 3. Feladatok pontos leírása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszélgetés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy rövid relaxációs gyakorlat után, körbe ülünk, és elárulom a csapatnak, hogy nem egyedül érkeztem első csapatépítő találkozónkra, és szeretném, ha meghallgatnák társam bemutatkozó szövegét. Ekkor lejátszom Dezsőke bemutatkozó szövegét a telefonomról: Dezsőke vagyok. Valaha boldog voltam. Élettel teli, színes, szerteágazó személyiség. Szeretetteljes környezetben nőttem fel, sok barátom volt, hasonlóan színes egyéniséggel. De egyszer csak azt vettem észre, hogy egyre kevesebb figyelmet kapok a környezetemtől. Azt a figyelmet, amit valaha én kaptam, most mások kapják helyettem. A barátaim is elmaradoztak. Voltak, akik jobb sors reményében máshova mentek, de voltak olyanok is, akik szépen lassan feladták. Én itt vagyok. És én élni akarok. Újra boldog lenni. Dezsőke vagyok. Készen állok a változásra. Készen állok a boldogságra. Veletek készen állok a legjobbra. Mert tudom, hogy jobb velem a világ. Csak a lejátszás után hozom be a növényt, amely igencsak rossz állapotban van.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Bemutatom Dezsőkét, a haldokló növényt. 2. Elmondom nekik, hogy az ő feladatuk lesz, felvirágoztatni, életre kelteni Dezsőkét. 3. Megkérem őket, hogy mindenki egymás után vegye a kezébe Dezsőkét, és mondja el, hogy szerinte, mire lenne szüksége ahhoz, hogy jobb állapotban legyen. Mindig csak az beszélhet, akinél éppen Dezsőke van. 4. Miután ezt megbeszélték, két feladatot kapnak: mindenki vállaljon egy feladatot, amit el fog végezni Dezsőkével a következő időszakban; a másik, hogy az alapítvány Boldogságprogramjának témakörei közül, mindenki válasszon magának egyet, amit a növénnyel együtt valamilyen módon meg fog valósítani. 5. A feladatok lejegyzetelése 6. A növény végeleges helyére tétele.
  18. A játék lezárása: Dezsőke végeleges helyére került. És mindenki elmondta pozitív elvárásait a projekt kimenetelét illetően.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés következő alkalommal egy olyan megbeszélés volt, amikor párban megbeszélték a résztvevők néhány kérdés segítségével, hogy hogyan teljesítették a vállalt feladatot, majd a társuk osztotta meg a csoporttal E/1-ben. A többiek pedig egy pozitív megerősítő mondattal jeleztek vissza számukra. Ezen mondatoknak csak az eleje volt meg, nekik kellett befejezni. Pl. Hálásak vagyunk neked, amiért…. ; Igazi csapattárs vagy, mert …. ; Nagyra becsülünk táged, mert …. stb A jutalom majd egy szép egészséges növény lesz.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Következő alkalommal a csapat egyik tagjának ötletére Névadó/Keresztelő ceremónia valósult meg. Az eltelt egy hétben pedig megtörtént Dezsőke ápolása, átültetése, és a csapat tagjai végzik a rábízott feladatokat, fotóval dokumentálják.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Keretet biztosítani a játékhoz, de azon belül szabadságot is, hogy a játék résztvevői is alakíthassák a játék kimenetelét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tudom, hogy ez nem egy hagyományos játékleírás, de remélem, elfogadható. Én szívvel-lélekkel csináltam, a résztvevők pedig nagyon élvezték és jól érezték magukat a feladatban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Veres-Lukács Lilla