A játék neve, címe: KI VAGYOK ÉN?
A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül ismerjék meg önmagukat, valamint megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik neveit / beceneveit / osztályfokait. Közösségépítés / csapatépítés.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra! - kellélek megfelelő használata (ollók, ceruzák) - ill. a játék további részében pedig nagyon fontos az összhang - mozgás során.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Rajzlapok, ceruzák, színes ceruzák, papírvágó ollók (jobb ill. balkezes - kicsiknél).
Technikai igény: Asztalok, ping-pong asztalok. A jobb hangulat végett hangosítás és notebook - zene.
Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése (ping-pong asztalok, asztalok összeállítása / elrendezése), hogy ott körben állva, biztonságosan tudjunk dolgozni / játszani. Valamint a kellékek előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők különböző állatfigurákat vágtak ki maszk gyanánt - ollóhasználat biztonságos használata. Helyszín akadálymentesítése és előkészítése, kellékek kikészítése.
A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő mutatkozzon be (teljes név ill. becenév, esetleg osztályfoka). Ezt többször ismételjétek meg, hogy megjegyezzék egymás nevét. BALESET ÉS EGÉSZSÉGVÉDELEM! - pár mondatban. Mondd el a játékszabályokat.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbe rajzolják saját tenyerüket, kivágják és kiszínezik, majd egy üzenetet írnak rá. Az összeszedett kezeket kihúzzák. A kihúzott kezek sorrendjében egy félkört alkotnak, felolvasták az üzeneteket, és megpróbálják kitalálni, ki írhatta azt. Miután ezzel végeznek, egymás kezét megfogva az egységességet szimbolizálják. A feladatot a parola nevű játékkal tesszük még kalandosabbá, mely során ki kell egyenesíteniük a sort a kezek elengedése nélkül.
A játék lezárása: Fontos, hogy a játékot magáért az élményért játsszuk - nincsenek vesztesek sem nyertesek. A résztvevők visszajelzése a fontos.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az üzenet lehet adott - ha ismerjük a játékosokat, akkor nehezítésképp feltüntethetjük a testvéreik számát / kedvenc tantárgyukat / stb.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást adjunk - rajzold körbe a tenyered. Majd, ha már minden résztvevő számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot életkortól függetlenül (Általános Iskola alsó- és felső tagozat).
A játékot lejegyezte: Veréb Zsolt