A játék neve, címe: Kerítsük be a bogarat!
A játék pedagógiai célja: Együttműködésre nevelés, Gondolkodásfejlesztő
A játék jellege: egyuttmukodesi
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs különösebb biztonsági intézkedésre szükség.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5+
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: szabadter
Helyigény: ter
Eszközigény: Aszfaltkréta, esetleg megkülönböztető jel a bogárnak
Az előkészítés feladatai: A pókhálót megrajzolni az aszfaltra, de be lehet vonni ebbe a résztvevőket is akár
Az előkészítéshez szükséges idő:5+
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pókháló megrajzolásában segítség
A játék megnyitása, nyitánya: Kiszámolóval kiszámoljuk, hogy ki legyen a bogár, a többiek a pókok.
A játék menete, játékszabályok:A résztvevők elfoglalják a helyüket. A bogár a pókháló középen, a pókok a pókháló találkozásánál a legszélén. Kiszámoljuk, hogy melyik pók kezdi a játékot. Az óramutató járásával ellentétesen jön a következő pók. Minden pók lépése után léphet egyet a bogár (menekülhet). A pókoknak be kell keríteni a bogarat.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a pókoknak sikerült bekeríteni a bogarat, vagy a bogár el tudott menekülni a pókhálóból.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése (ha a bogár nyert – milyen ügyesen el tudott menekülni, ha a pókok nyertek- milyen ügyesen össze tudtak dolgozni.)
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Lehet játszani 2 bogárral is, ez esetben minden pók lépése után léphet mindkét bogár is.
2. A pókháló közepén 1 pók van, a pókháló szélein több bogár. A pók minden bogár lépése után léphet, de aki a pókháló szélén van, nem foghatja meg. A pók akkor nyer, ha minden bogarat megfogott. Ahonnan ellépett, ugyanoda a következő lépésnél nem léphet a bogár.
3. Pókhálófogó. A pókháló közepén van egy pók- ő a fogó. A többiek a pókháló szélén a bogarak, akiket meg kell fognia a póknak. Folyamatosan mozgásban lehet mindenki, de csakis a vonalon lehet közlekedni sétálva! Ha nagyobb a pókháló lassan futva is lehet játszani. – Itt a baleseti kockázat magasabb, fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy óvatosan fussanak, figyeljenek egymásra.
4. Az eredeti játékfelállás egy bogár középen a többi pók a pókháló szélén (ahány széle van a pókhálónak annyi pók lehet maximum, de minimum 2 póknak lennie kell) Minden játékos 2-t léphet. A bogár szintén minden pók után léphet. A sorrend az óra mutató járásával ellentétesen.
A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni, a lépések sorrendjére, ne maradjon ki a bogár lépése a pók után.
Egyéb/megjegyzés: Érdemes kiszámolni, hogy ki legyen a bogár és azt is, hogy ki kezdje az első lépést a pókok között.
Asztali játék volt eredetileg, amit egy kolléganőmtől láttam, ebből lett a mozgásos játék, kicsit megváltoztatva mind résztvevők mind szabályok által- így egy teljesen új játékot kaptunk.
A játékot lejegyezte: Véghelyi Vivien Zsófia