JÁTÉKRA FEL!

Vassné Császár Csilla Éva: Csavaros

A játék neve, címe: Csavaros

A játék pedagógiai célja: Figyelem, szem-kéz koordináció, szerialitás fejlesztése, közöségfejlesztés

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő távolság biztosítása a csapatok és a két egymás mellett lévő karika között. A karikák rögzítése. A haladás irányának megbeszélése, és gyakorlása. A váltás helyes folyamatának megbeszélése és gyakorlása. Szabadtéren sík egyenletes terep biztosítása.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Műanyag csavaros tetejű palackok, flakonok, tégelyek. A tetők átmérője különböző legyen! 2 db kosár vagy doboz.

Az előkészítés feladatai: Karikák kihelyezése és biztonságos rögzítése. Az egyik karikába a flakonok, tégelyek, palackok elhelyezése szétszórtan. A másik karikába a tetők elhelyezése szétszórtan. Kisebb gyerekek számára a haladási irányt jelző öntapadós nyilak felragasztása.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Műanyag eszközök gyűjtése

A játék megnyitása, nyitánya: Az erdő állatai, mókusok és a nyuszik levárt főztek. Micimackó sajnos összekeverte az edények tetejét. Lássuk, kik kezdhetik el hamarabb a finom lekvár edénybe töltését? A mókusoknak vagy a nyusziknak lesz télre több finomságuk?

A játék menete, játékszabályok:Váltóverseny. A csapat első tagja elfut az edényes karikáig, megfog egy palackot, minél gyorsabban visszafutva átadja azt a következő játékosnak. A következő játékos a tetős karikához érve minél gyorsabban megkeresi a megfelelő tetőt, és jól rácsavarja azt a tégelyre. Ezután visszafut a csapatához, és a kosárba teszi az edényt. Minden edény a kosárban egy pontot ér. Ha valamelyik edényen rossz tető van, vagy nincs jól rátekerve a tető pontlevonás jár. A játék végén az a csapat győz, amelyiknek a legtöbb jól lezárt edénye van. Egyenlő számú edény esetén az a csapat a nyertes, aki hamarabb végzett.

A játék lezárása: Minden edény a kosárban egy pontot ér. Ha valamelyik edényen rossz tető van, vagy nincs jól rátekerve a tető pontlevonás jár. A játék végén az a csapat győz, amelyiknek a legtöbb jól lezárt edénye van. Egyenlő számú edény esetén az a csapat a nyertes, aki hamarabb végzett. Az állatok nagyon örültek, hogy sok finomság került a kamra polcára. Nagy mulatságot csaptak, addig táncoltak, ameddig bírtak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés a pontok összegzésével, jutalom, közös lekváros kenyér evés.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A két csapat mindkét karikájában benne vannak a tégelyek és tetők. Feladat: minden játékos a saját karikáján belül összeilleszti a palackot a tetejével, a karika mögötti kosárba teszi és visszafut. Ha elfogytak az edények, akkor szét kell csavarni a palackokat. A játék akkor ér véget, ha a karikák újra kezdő állapotba kerülnek.

A játékvezető speciális feladatai: Főleg kisebb gyerekeknél bemutatni a csavarás technikáját és csak akkor elkezdeni a játékot, ha mindenki jól tudja.

Egyéb/megjegyzés: Már többször levezettem ezt a játékot, a kisebb gyerekek is hamar megtanulták a technikát, a szabályokat és élvezték a mozgást.

A játékot lejegyezte: Vassné Császár Csilla Éva