JÁTÉKRA FEL!

Vashegyiné Gyüre Éva: Állatidomár

  1. A játék neve, címe: Állatidomár
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra figyelés, együttes élmény, közös tevékenység megtapasztalása, memória fejlesztése, örömszerzés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel helyet kell cserélni, felhívjuk a figyelmet az egymásra való odafigyelésre.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy sál, amivel bekötjük a játékos szemét.
  12. Technikai igény: Tanteremben játszva szék minden játékosnak.
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése, padok oldalra rakása, székek körbe helyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson minden résztvevő lerajzolja a kedvenc állatát. Ráírják a nevüket, hogy tudjuk melyik állat, melyik gyerekhez tartozik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő elmondja, hogy melyik állatot választotta. Kicsiknél elmondatjuk többször, hogy megjegyezzék az állatokat. Kerettörténet: A mesebeli cirkuszban Garfield, a macska megharagudott az állatidomárra, mert nem kapott elég lasagnát, s éjszaka kiengedte a ketrecből az állatokat. De ez még nem volt elég, még az alvó idomár szemüvegét is ellopta. Szegény ember szemüveg nélkül próbálja összeterelni az állatokat, hogy a cirkusz újra tudjon műsort adni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. Mindenki elmondja, melyik állatot választotta. Egy valaki, az idomár bekötött szemmel a kör közepén áll és mond hármat az állatok közül, akiknek helyet kell cserélniük. A középen álló feladata, hogy valamelyiküket elkapja. Az elkapott játékos áll utána a körbe.
  18. A játék lezárása: Ha már mindenki volt állatidomár, akkor vége a játéknak, sikerült az állatokat visszaterelni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a résztvevő gyerekeket, megköszönjük a részvételt. Megkérdezzük, hogy tetszett-e nekik a játék, hogyan érezték magukat a játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb gyerekekkel a játék öröme miatt érdemes úgy játszani, hogy mindenki legyen idomár. Nagyobbakkal kieséses módszerrel is lehet játszani, lehet hogy őket az már jobban motiválja. Meg lehet szabni, hogy csak vadállatot választhatnak, vagy csak háziállatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékosok biztonságára oda kell figyelni. Ha valaki nem szeretné sállal bekötni a szemét, az be is csukhatja.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék, szívesen vettek részt benne.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vashegyiné Gyüre Éva