„Ma kedvenc olvasmányunkhoz kapcsolódó játékot fogunk játszani. Mindannyian gyerekek vagytok és csak egyikőtök olyan manó, aki kutyává tud változni, ha segíteni kell. Üljetek körbe! Mindenki húzzon egy lapot a Mantyusos kártyacsomagból. Úgy nézd meg, hogy a szomszédod ne lássa, mint húztál! Egyikőtök olyan lapot húzott, amin manó van. Hogy ki az, azt nem mondjuk most meg, hiszen tudjátok, egy manó csak akkor tud kutyává változni, ha embergyerek nem látja. Aki a manósat húzta ő csak kacsintással jelezhet egy-egy társának, aki éppen rá néz. De vigyázz,csak úgy szabad kacsintanod, hogy a másik társad észre ne vegye! Ha észrevetted, jelentkezz, de nem mondd meg, hogy ki tud kutyává változni! Ha hárman jeleztétek, akkor egyszerre rámutathattok. Ha rossz manóra mutattok, ti kiestek. Ha rájöttök, hogy ki az, aki kutyává fog tudni változni, akkor kiesik a játékból és újra Mantyust választunk. A kerettörténet Bosnyák V.: Mantyusok című könyvsorozatához gondoltam felhasználni, 2. osztályos gyerekeknél. A könyv feldolgozása közös, órai munka, ahol ehhez hasonló óra eleji motivációs játékokat szeretnék használni. A kártyacsomagot én készítettem, amin Mantyusok és gyerekek vannak (alapvetően memóriajátéknak készült), ebből gyerekszám mennyiségűt választok ki a játék előtt. „
Vas Alexandra
Célcsoport: 5-9