JÁTÉKRA FEL!

Varsányi Barbara: Hopp a pingvin! és a Flúgos pingvin összefűzése

  1. A játék neve, címe: Hopp a pingvin! és a Flúgos pingvin összefűzése
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, többfelé koncentrálás; számolási készség fejlesztése; irányok mélyítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetni a gyerekeket, hogy a játék közbeni helycserénél ne olyan hevesen!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kör alakításához szükséges tér berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ilyenkor télen nemcsak mi korcsolyázunk, játszunk a hóban, hanem a pingvinek és jegesmedvék is szeretnek együtt játszani, ugarbugrálni. Csináljunk egy kört!
  17. A játék menete, játékszabályok: A bal vállamról átugrik egy pingvin a mellettem balra álló vállára, és így ugrik tovább, míg vissza nem ér hozzám. Majd a jobb lábamról átugrik egy jegesmedve a tőlem jobbra álló lábára, míg vissza nem ér hozzám. Ha visszaértek, egyszerre indulnak. Ha innen is visszaértek, ismét elindul pingvin balra a vállamról, viszont jobbra indulnak a számok egyesével 0-tól, növekvő számsorrendben! Aztán indul a jegesmedve jobbra a lábamról, és indul a számolás balra, visszafelé 20-tól, csökkenő számsorrendben! Ha megunták a pingvinek és jegesmedvék a játékot, bújócskáznak. Maradunk körben! A Flúgos pingvin nép mintájára játszunk, csak a Jobbra néz, balra néz mellé föl és le is néz a pingvinnép, nem meghatározott sorrendben.
  18. A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak, mielőtt lankadna a lelkesedés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A körben számolásnál bővíthetjük a számkört vagy lépkedhetünk a szorzótáblának megfelelően 2. osztálytól.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagymértékű koncentrációt igényel, hogy jól számolnak-e a gyerekek, nem marad ki senki és megfelelően mozdulnak az irányok felé. Hangsúlyozni kell, hogy csak saját magának „higgyen”, ne a társát figyelje a bal-jobb irányoknál, mert nem biztos, hogy az a jó.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varsányi Barbara