JÁTÉKRA FEL!

Várhelyi Rita: Tündérek és boszorkány

  1. A játék neve, címe: Tündérek és boszorkány
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás erősítése,állóképesség,erőnlét fejlesztése,türelem,kitartás,koordinált mozgás fejlesztése. Szem-kéz koordinációalakítása,testséma,szabálytudat fejlesztése.Közösség formálása az örömteli együttlét átélésével. A gy. érzelemvilágának gazdagítása,baráti kapcsolatok erősítése,szocializáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Akadálymentessé teszem a játékteret,szellőztetés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a gyerekek a sporteszközök elpakolásában mivel tornateremben játsszuk el a játékot
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy izgalmas játékot fogunk most játszani.Tündérországba foglak most benneteket elvarázsolni ,ahol futkározhattok.Van viszont egy boszorkány is ott aki arra törekszik,hogy elfogjon benneteket és a Mozdulatlanság Birodalmába juttasson.Gyorsan kell futnotok,hogy ne tudjon elkapni a gonosz boszorkány.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a játékterületen tetszés szerinti irányba futhatnak.Egy fogót választunk.Akit a fogó (boszorkány) megérint terpeszbe áll,két karját oldalra tartja.Ezzel nemcsak akadályt képez a területen,hanem a boszorkány és a tündérek számára jelzi,hogy kiesett a játékból.A még játékban lévő társak felszabadíthatják ha átbújnak a lába alatt,s ez idő alatt nem fogja meg őket a boszorkány.Sikeres manőver esetén mindketten tovább játszhatnak.A boszorkány érdeke minél hamarabb elfogni a tündéreket,ezzel mozdulatlanná varázsolni az egész csoportot.
  18. A játék lezárása: Nagyon gyors volt a boszorkány,igazán hamar el tudta a tündéreket varázsolni a Mozdulatlanság Birodalmába.Ti tündérek pedig nagyon összetartóak voltatok,ügyesen megoldottátok,hogy társatok ki tudjon szabadulni a boszorkány karmai közül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szerintetek melyik boszorkány volt a leggyorsabb?Milyen taktikákat tudnátok még bevetni,hogy minél később fogjon el benneteket a boszorkány?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor a boszorkány elfogja a tündéreket már pozitúrát kell felvenniük (pl. négykézlábállás,törökülés) vagy eszközzel teszem érdekessé egy idő után a játékot.Tündéreknél szalag,amit a boszorkány összegyűjt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfigyelem,hogy betartják-e a gyerekek a szabályt,jól hajtják -e végre a mozdulatokat.Különös tekintettel a kisebbekre.
  22. Egyéb/megjegyzés: A csoport életkorának megfelelően szabadítják ki egymást a tündérek.Kisebbeknek könnyítés.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Várhelyi Rita