A játék neve, címe: Változzatok szoborrá!
A játék pedagógiai célja: Kreativitás fejlesztése, együttműködés erősítése, koncentráció fejlesztése.
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A tér biztosítása, a hirtelen mozdulatok miatt a balesetveszélyre külön fel kell hívni a figyelmet. Fontos az egymástól való távolságtartás.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Dob vagy csörgő vagy csengő.
Az előkészítés feladatai: Ha osztályterem, akkor padpakolás (helyszín berendezés). ha tornaterem akkor nincs feladat.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszínrendezés.
A játék megnyitása, nyitánya: Helyezkedjenek el a gyerekek félkörben, ha tíznél többen vannak akkor szétszórtan egymás mögött. A varázsló szoborrá változtat benneteket.
A játék menete, játékszabályok:Kiszámolóval kiválasztjuk az első szoborrá változtató gyereket a varázslót. A varázsló mondja: változzatok szoborrá. Kórusban a többiek visszafelelnek: mivé? A varázsló megmondja, például: kutyává, hátat fordít a többieknek és tízig számol.Mikor kimondja a tízet, megfordul, a többieknek a megadott állatot meg kell formálnia. Mozdulatlannak kell lenni. A varázsló kiválasztja melyik szobor tetszik neki a legjobban és ez a gyerek lesz az új varázsló. Fontos szabály: amelyik szobor beszél, hangot ad, az nem lehet varázsló.
A játék lezárása: A legjobb szobor amit a varázsló mondott kiválasztása (mi volt a legjobb amivé változtak).
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, részvétel megköszönése. Ki, hogy érezte magát? Kinek melyik szerep volt a legjobb és miért?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek körbejárnak, a varázsló középen áll, ha dobbal vagy csörgővel jelt ad, meg kell állni. A varázsló mondja: változzatok szoborrá, felelet: mivé, nehezítés: párban kell megalkotni a szobrot, tízet számol a varázsló akkor párt kell találni és szoborrá válni. Amelyik páros legjobban tetszik a varázslónak azt választja ki, aki a párból kevésbé mozgott lesz az új varázsló.
A játékvezető speciális feladatai: A próbajáték nagyon fontos, hogy megértsék a pontos szabályokat. A baleseti tényezőket is meg kell beszélni. Kis idő letelte után lehet változtatni a játékszabályokon.
Egyéb/megjegyzés: Kisebb gyerekek 1. osztályostól 4. osztályig élvezik ezt a játékot. A játék fegyelmezetté teszi a csoportot, közben jól érzik magukat. Közösség építő ereje nagy, sok közös humoros élmény van.
A játékot lejegyezte: Vargáné Szőke Tünde