JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Szabó Magdolna: Pipám, pipám, prédikám

 

  • A játék neve, címe: Pipám, pipám, prédikám
  • A játék pedagógiai célja: Önuralom fejlesztése, szórakoztatás, a gyermek mozgás által való pihentetése, kikapcsolódás biztosítása
  • A játék jellege: Kommunikációs
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: a mozdulatok végrehajtásakor a gyerekek figyeljenek egymásra
  • Résztvevők száma: -8,8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény:
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: terem berendezése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítenek a tanterem átrendezésében.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: mindenkiből lehet angyal, de lehet ördög is. Felelgetős megtanulása.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek kiolvasóval választják ki a sánta pipást, a többiek libasorban a háta mögé állnak. A pipás fél lábon körbeugrálja őket, és közben ezt mondogatja: „Pipám, pipám, prédikám!” Amikor a legelső gyerekhez ér, szembenéz vele, és elkezdi a felelgetőst: – Mit ettél? – Sós kenyeret. – Mit ittál rá? – Hideg vizet. – Min állsz? – Cserépen. – Min lebegsz? – Levélen. – Nézz az égre! – Nem nézek! – Köpj a földre! – Nem köpök! – Adj a pipámba tüzet! – Adok, adok hamarost! Aki a kérdezősködés során elneveti magát, vagy eltéveszti a szöveget, azt a sánta pipás balra állítja, s ördög lesz belőle. Aki megállja nevetés nélkül, az jobbra áll, és angyal lesz belőle. Addig ismétlődik ugyanígy a játék, amíg minden játékost végig nem kérdez. Ezután az ördögök és az angyalok egymással szemben letérdepelnek úgy, hogy közöttük egy kis hely maradjon. Ekkor a sánta pipás elkiáltja magát: „Az angyalok cirógassanak, az ördögök csipkedjenek!” – és ide- oda szaladgál az angyalok és az ördögök között, akik közben csipdesik és simogatják.
  • A játék lezárása: Új sánta pipást választanak.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megkérdezem hogyan érezték magukat.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A keretmese megváltoztatása. Óriások és törpék.
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Vargáné Szabó Magdolna