JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Németh Nóra: Fogoly-fogó

  1. A játék neve, címe: Fogoly-fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatmunkára nevelés. Egymàs elfogadása.Jàték öröme.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Jàtèkosok figyelmének felhívása egymás testi épségének megőrzésére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A két csapatot megkülönböztető színű szalag vagy mellény. Lehet használni sapkàt, koronàt is.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín jelölése bójával ( szabadtéri játék esetén megrajzolni). Szükséges 2 tábor (pl. sàrga, kék)ill. velük szemben ellentétesen 2 fogda.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők csapatmunkában készíthetnek 1-1 koronàt ill. a táborukat és fogdájukat jelző zászlókat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csapatok kijelölése, egyenlő részre osztása. Játékszabályok pontos közlése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat kijelölése után, választanak maguknak egy vezért ( királyt) aki irányítja majd a játékot. A csapatok beállnak a táborukba. A kék csapat vezére kiküld egy játékost a pályára, ezután a sárga csapat kapitánya kiküld egy fogót, hogy kapja el az ellenséget. A kék játékos igyekszik vissza a táborba, közben sajæt kapitánya oly módon segítheti őt, hogy kiküld egy további játékost : fogja el a sárga csapat fotóját. Erre az utóbbi kiküldött játékosra pedig a sárga csapat kapitánya küldhet ki egy újabb fogót. Ez így megy sorba amennyit a kapitányok jónak látnak. A dolog azonban nagy figyelmet érdemel, mert minden játékos csak azt az ellenfelet üldözheti akire kiküldték, miközben őt is az ellenfélnek csak egyetlen játékosa üldözheti. Ha az üldöző pályán belül egy ellenfelet elfog, az rabbá válik, és köteles elfogóját a fogdába követni. Eközben kísérőjét elfogni nem lehet, arra az időre a játék leáll. A saját táborba visszatért játékos viszont megszabadul az üldözés alól, így a ráállított üldöző is helyesen teszi, ha hazamegy, mivel már nincs dolga a pályán, őt magát pedig üldözhetik. A hazatért játékosokat a kapitány új ellenfélre ismét kiküld heti.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az egyik kapitánynak elfogynak a fogói.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése. Érdeklődés hogyan èrezték magukat. Mi volt jobb, ha ő üldözött vagy amikor őt üldözték? Legközelebb ki szeretne kapitány lenni? Szeretnènek- e visszavágót?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A fogjokat a tàrsai kiszabadíthatjàk kézre csapással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Játszani egy próba játékot. Folyamatosan figyelni a játék menetét, szabályok betartatása. Ügyelni a résztvevők lelki ès testi biztonságára!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szerették a játékot! Több játék után jobban ment, az elején egy kicsit nehezen értették.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.facebook.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Vargáné Németh Nóra