A játék neve, címe: Hadsereg a vérfarkasok ellen
A játék pedagógiai célja: Szabálykövetés fejlesztése. Közösségépítés.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fizikai tennivalók: -A játék eszközeinek a székeknek a biztonságos körbejárhatósága érdekében felesleges akadályozó tényezők (pl: táska, zsák, más játékok)elpakolása. – Megfelelő méretű játéktér kialakítása, hogy közben a pároknak ne ütközhessen össze a feje. -Tisztaság, eszközök fertőtlenítése, maszkok használata. -Friss levegő biztosítása. -Kerettörténet életkorhoz, ismerethez igazított magyarázata, félelem keltő, horrorisztikus elemek meseszerűvé alakítása.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Színes nagyméretű csipeszek.
Technikai igény: Székek.
Az előkészítés feladatai: El kell pakolni az olyan tárgyakat amiben elakadhatnak, pl: táskák, zsákok, játékok, padok. Székeket kell elhelyezni a játékhely közepén, páronként egyet.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bevontam őket a teremrendezésbe, csipeszek meglétének ellenőrzésébe.
A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek aktuális kedvenc témájához csatlakozva, beszélgettünk a vérfarkasokról, ezzel kapcsolatos meséről és játék applikációról. A kerettörténetem egy mese, melyben a vérfarkasok elszaporodtak a mesebeli erdőben, és hadsereget kellett toborozni a jelenlévő gyerekekből. Azt, hogy kinek milyen rangja lesz a seregben, egy új játékkal a csipeszrang gyűjtéssel fogjuk eldönteni.
A játék menete, játékszabályok:A játék kezdetén, mindenki párt választ magának, és leguggolnak, egy szék elé, ahol színes csipeszek vannak kirakva. Kiválasztanak egy csipeszt, amit meg lehet nyerni úgy, hogy háromig számolnak és utána kimondják a hadsereg, vagy vérfarkas vagy erdő szavakat és kézjellel mutatják. Hadsereg=ökölbeszorított kéz, vérfarkas= mutató és középső ujjal mutatott V- betű, erdő=kinyújtott ujjak, felemelt kézfej. A vérfarkast legyőzi a hadsereg, a hadsereget legyőzi a sötét erdő az erdőt uralja a vérfarkas. Aki nyer, azé a csipesz és a rang. Ha döntetlen, újból játszák a játékot a kiválasztott csipeszért. A nyertes felveszi a csipeszt, a vesztes próbálja kezével letakarni hogy ne férjen a társa hozzá. Ha sikerül a hárítás újból játszák, ha nem, a győztes felteszi a csipesz rangjelzést a vállára és tovább lép a következő székhez és ott játszik azzal akivel még nem játszott. A játék így folytatódik míg a csipeszek el nem fogynak .
A játék lezárása: 1 csipesz= tizedes, 2 csipesz= százados, 3 csipesz= ezredes, 4 csipesz= tábornok. Győztes a legtöbb csipeszt elnyerő játékos, ő lesz a hadsereg tábornoka. – Most már bátran indulhattok a megalakult hadsereggel a vérfarkasok ellen!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tábornokot megtapsoljuk, aki nagyon pontosan betartotta szabályokat, az külön dicséretben részesül.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az azonos rangúak játszhatnak egymással döntőt, és a győztes nyer a társa rangjelzéséből, és így feljebb léphet. A vesztes lefokozódik így ő ismét játszhat azzal akivel egyenrangú lett.
A játékvezető speciális feladatai: A játékosok biztonságáról folyamatosan gondoskodni kell, főként pszichésen. A kettős tudat: mese és valóság közötti különbség megbeszélésével, egymás ijesztgetésének megakadályozásával, az izgalmi szint kordában tartásával.
Egyéb/megjegyzés: A játékot saját elképzelésük alapján folytatták a gyerekek: a megalakult hadsereg masírozott egy kört a teremben rangjuk szerint sorakozva, a tábornok vezényelt./ Indulj! – egy kettő, -lépés állj! stb/
A játékot lejegyezte: Vargáné Gyebrószki Ágnes