JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Benedek Edit: Csapkodós

  1. A játék neve, címe: Csapkodós
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, figyelem, memória, gyorsaság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása arra, hogy a plüssjátékkal, megérinteniük kell a társukat, szemükbe ne csapjanak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüssfigura.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Tanteremben hely kialakítása köralkotáshoz, plüssjáték előkészítése. Ha ülve játszanak, székek körbe helyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok, székek rendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető felkéri köralakításra a játékosokat. Elmondja a rendelkezésre álló plüssjátéknak megfelelő kerettörténetet. Pl.:A kezemben egy béka van. A béka nagyon szereti a legyet. Ti most legyecskék vagytok, akik szeretnének megmenekülni az éhes békától.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alakítunk. A kör közepén álló személy feladata, hogy a plüssállattal megérintsen valakit. A példánknál maradva, lecsapjon a legyecskére. Ha sikerül helyet cserélnek, de a legyek megszabadulhatnak, ha villámgyorsan kimondják egy másik légy nevét mielőtt hozzájuk érne a béka. Ha mégis sikerül a békánknak lecsapnia valakire, helyet cserélnek, és gyorsan neki kell mondania egy új nevet.
  18. A játék lezárása: A játékvezető jelzi a játék végét. Figyeljünk arra, hogy ne játsszuk „túl”!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki hogyan érezte magát játék közben, sikerült-e mindenki nevét megtanulnia.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variálhatjuk úgy is, hogy nem a saját nevükkel játszatjuk, hanem összegyűjtjük, hogy mivel táplálkozik a béka, és ezekből választ mindenki magának valamit. Lehet bármi más is, kedvenc állataik, virágnevek, színek. Ilyenkor, vagy ha egyáltalán nem ismerik egymást a játékban részt vevők, érdemes előtte egy memóriajátékot játszani. Sorban haladva az első kimondja a nevét, a második kimondja az előtte állóét, majd a magáét, és így tovább. Mindenki megismétli az előtte elhangzottakat, mielőtt bemondja a sajátját.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előfordulhat, hogy figyelmeztetni kell néhány játékost, hogy ne mindig ugyanazokat a neveket ismételgesse. Egyes gyerekek erre hajlamosak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Vidám játék, remekül oldja a kezdetben esetleg feszült hangulatot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vargáné Benedek Edit