JÁTÉKRA FEL!

Varga Rita: Varázskastély

  1. A játék neve, címe: Varázskastély
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, emlékezet fejlesztés, megfigyelő képesség fejlesztése. az akaratlagos figyelmi funkciós alakítása / természetesen az együttműködés elősegítése mellett/
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: 1, játék közben nem szabad a szőnyeg szélénél csúszkálni, mert eleshetnek. 2, a társát senki nem akadályozhatja abban, hogy ki tudjon jutni a térből. 3, Vigyázzanak társaikra kapuzáráskor.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nagy szőnyeg
  12. Technikai igény: nagy szőnyeg
  13. Az előkészítés feladatai: a szőnyeg kiterítése, zene elindítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: szőnyeg kigurgatása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : „Ez a szőnyeg egy elvarázsolt kastély. Ti lesztek a falai. Álljatok a szőnyeg szélére. Ebben a kastélyban bolyong egy királyfi /vagy királylány/ aki utat szeretne találni magának a kastélyból. Egyetlen kijárata van, s ez titkos! Ezt kell megkeresni!”
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden kisgyerek felsorakozik egymástól kartávolságra a szőnyeg oldalain. Ők lesznek a vár falai. Egy kisgyerek (önként jelentkező) kimegy a körből s hátat fordít. Addig kijelölök két gyereket, akik utat nyithatnak a várból. Ott lesz az egyetlen kijárat. A többiek, ha bármilyen irányból közelítik őket, összekapaszkodnak – kettesével- s nem engedik át az útkeresőt. Addig kell próbálkozniuk, amíg ki nem jutnak a várból.
  18. A játék lezárása: :” mindenkit megdicsérek, hisz végül senki nem adta fel s mindenki kijutott ebből az elvarázsolt kastélyból! Megérdemlünk egy főúri lakomát”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék értékelésekor maximálisan figyelembe veszem az egyéni és életkori sajátosságokat. Mivel vegyes életkorú gyermekcsoportról van szó, különösen nagy jelentősége van az ilyen jellegű értékelésnek. Megdicsérem azokat, akik hamar kijutottak a várból és azokat is akik – elveszettnek érezték magukat – de bőszen próbálkoztak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Egy királyfi és egy királylány is eltévedt. két kapu nyitható, de amint felfedezik az egyiket, csak egyikük léphet ki rajta, a másiknak addig kell próbálkozni, amíg meg nem találja a másik kaput. Ez dupla figyelmet igényel minden résztvevőtől. – Arc mimikával lehet jelezni a kapu felé érkezőnek hogy jó irányba halad-e! A nyíló kapuk egy dolgot nem tehetnek: nem mosolyoghatnak hívogatóan
  21. A játékvezető speciális feladatai: figyelni arra, hogy a kapuk jól működjenek /párosával funkcionáljanak/
  22. Egyéb/megjegyzés: A várból kitörni szigorúan tilos!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Rita