JÁTÉKRA FEL!

Varga Lászlóné: : „Szeretsz?”

  1. A játék neve, címe: : „Szeretsz?”
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem-, megfigyelőképesség, kommunikációs készség, beszéd fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: a létszámtól eggyel kevesebb szék.
  13. Az előkészítés feladatai: : a szabaddá tett területen a székeket kör alakban rendezzük el.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítsenek szabad területet létrehozni, és a székeket elrendezni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok helyezkedjenek el a székeken. Ismertetem a játékot és a szabályait. Én állok a kör közepére, és bemutatom, mit kell kérdezni, hogyan lehet válaszolni, és mit kell a játékosoknak tenni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a körbe rakott székeken ülnek. Egy játékos a kör közepén áll. Odalép valamelyik széken ülő társához, a szemébe néz és megkérdezi tőle a nevén szólítva: „Nárcisz szeretsz?” . A játékos azt feleli: „Szeretlek, de jobban szeretem azt…(és mond valamilyen a körben ülő társaira jellemző dolgot, pl.: akinek hosszú haja van. Akire ez a tulajdonság jellemző, felpattan a helyéről, és egy másik székre kell ülnie. Fontos szabály, hogy aki feláll, a helyére nem ülhet vissza, egy másik széket kell elfoglalnia. Természetesen a kérdező játékos is igyekszik helyet foglalni. A következő kérdező az a játékos, akinek nem jutott hely, aki nem tudott leülni. A megszólított játszó azt is felelheti: „Én mindenkit szeretek!” Ekkor mindenkinek helyet kell cserélni. Játék közben egymás testi épségére vigyázniuk kell, és csak olyan dolgokat válaszolhatnak, melyekkel nem sértik meg egymást.
  18. A játék lezárása: : Ha már mindenkire sor került, mindenki volt kérdező, esetleg még egy kis ráadás, ha nagy kedvvel játszák, megdicsérem őket a szép, tiszta, érthető beszédért, a helyes magatartásért, az ötletes válaszokért, és azért, hogy nem löktek fel senkit a játék hevében.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után mondatbefejezést kérek: „Az volt a legjobb a játék során…..” Ha észrevételem van, amire legközelebb figyelni kell, azt elmondom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Továbbfejlesztett, nehezített változat: nagyobb koncentrációt igényel, ha egy válaszban két tulajdonságot jelölünk meg…
  21. A játékvezető speciális feladatai: : 6-7 éves játékosoknál, ill. fejlesztendő diákoknál a kérdés és a válasz pontos elismétlése (helyes szóhasználat, a szavak helyes sorrendje). Játék közben, a játék hevében ügyeljenek a testi épségükre
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.facebook.com/varga.laszlone.79/media_set?set=a.1268570586562369.1073741842.100002283186308&type=3
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Lászlóné