„[keretmese]Az én keretmesém a Róka és a sajt című mesére épül. Helyszín: csoportszoba, udvar Helyigény: kör A játék lehetséges pedagógiai célja: figyelem fenntartása, koncentráció fejlesztés, együtt játszás igénye, kudarctűrő képesség fejlesztése Játékszabály: A játékban minden kisgyermek részt vehet a csoportból. Alakítanak egy kört a már tanult színek használatával. Ha azt mondom sárga- megfogják egymás kezét és kész is a kör. Majd rózsaszínre elengedik a kezüket. A játék lényeg, hogy van egy róka , aki szeretné megenni az elgurult sajtot. Ehhez bármelyik kiszámolóval kiválasztjuk a rókánkat, aki a körben sétálgat és nagyon fáj a foga a sajtra. A gyermekek feladata, hogy ne engedjék ki a rókát a körből. Ehhez, azt kell csinálniuk, hogy amikor valakihez közelebb ér, megfogja a társa kezét és így nem tud kimenni. Ha ez nem sikerül, akkor a róka kijuthat, jóllakhat a sajttal és a két játékos is kiesik a játékból. (óvodások) Addig játsszuk, amíg a végén csak ketten maradnak. Így a róka meg tudja enni a sajtot, nem marad éhes. Addig játsszuk, amíg a gyermekek figyelme nem lankad, vagy amíg nem érzik unalmasnak. Második variációs keretmese: japán pingpong Lehetséges pedagógiai cél: ügyesség, gyorsaság Szükséges eszköz: labda Helyigény: kör Játékszabály: a gyermekek körben állnak kis terpeszben. Az óvónéni a kör közepén áll egy labdával. Amikor azt mondja, hogy japánban járunk, a gyermekek lehajolnak, a labdát elgurítjuk. A játék lényege, hogy a labdának a körön belül kell maradnia, folyamatos mozgásban, és csak kézzel érhetnek hozzá. Ha a labda kigurul a lábuk mellett- között, akkor kiesett a játékból. Az is kieshet, aki lábbal érinti a labdát. Utazhatunk minden labdaindításnál más-más országba, környezeti helyekre(erdő, rét, vár, stb ). A játék akkor ér véget, ha már csak 1-2 gyerek marad a végén. Minél kisebb lesz a kör, annál jobban kell figyelni a kéz használatra. A kiesett játékosok lesznek a figyelők. „
Varga Ildikó
Célcsoport: 5-9